۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد| دستاوردهای خودروسازان به کام وزیر برای ابقا
پاسخ وزیر صمت به «بازار»

سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد| دستاوردهای خودروسازان به کام وزیر برای ابقا

فاطمی امین، وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار بازار گفت: براساس آمار اعلامی پلیس راهور ناجا به وزارت صمت، سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید و شماره گذاری شده است.

بازار؛ گروه خودرو: صبح امروز با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور از سه محصول جدید «سایپا» رونمایی شد. رونمایی که حاصل زحمت یکساله گروه خودروسازی سایپا نوید توسعه و ورود محصولات جدید این صنعت به بازا های خارجی را می دهد. ولی امروز همزمان به خبر اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، به نظر می رسد با فشار مقام عالی این وزارتخانه یعنی سید رضا فاطمی امین، دستاوردهای مهم خودروسازان جهت حفظ منسب و به نام ایشان باید تمام شود.

باتوجه به اینکه سیدرضا فاطمی امین رکورد دار استیضاح در منسب وزارت صمت است، ظاهرا این بار با دستاوردهای خودروسازان نمی تواند رای خانه ملت را به نفع خود برای پایداری در منسب دریافت کند. اگر وزیر صمت در زمان استیضاح نتواند رای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را به دست آورد، وزیر صمت آینده باید در خانه ملت قول عدم تغییر مدیران عامل خودروسازی ها را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهد.

چرا که تاریخ ثابت کرده با تغییر وزیر صمت، مدیران عامل واحدهای خودروسازی نیز تغییر می کنند، این درحالی است که هر مدیرعامل واحد خودروسازی برای پیش برد برنامه های خود در کنار سود دهی نیازمند ۵ تا ۷ سال زمان است. بنابراین تغییر مدیران عامل می تواند برنامه های جدید خودروسازان را تحت الشعاع قرار دهد.

سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد| دستاوردهای خودروسازان به کام وزیر برای ابقا

وزیر صمت در پاسخ به «بازار» : سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد، آمار این مقدار تولید را به تازگی پلیس راهور ناجا براساس شماره گذاری خودروها به وزارت صمت اعلام کرده است

یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد

صبح امروز سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، با حضور در گروه خودروسازی سایپا برای افتتاح خط تولید پیشرانه جدید و رونمایی از سه محصول جدید، در جمع خبرنگار گفت: همانطور که پیشتر اعلام کردم برای صنعت خودرو یک برنامه چهار سال دارم، در سال نخست توجه به افزایش تیراژ و پایداری تولید در دستور کار بود. سال گذشته به این مهم دست یافتیم و براساس آمارها پس از چهار سال که تولید خودرو کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه در سال بود، یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه بازار شد. همچنین از سال گذشته تا امروز هیچ خودرو ناقصی در پارکینگ خودروسازان موجود نیست و تولید محصولات به صورت عبور مستقیم انجام می شود.

وزیر صمت با اشاره به دریافت برنامه ۲ میلیون دستگاه خودرو طی سال جاری از سوی خودروسازان، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا به دنبال تولید ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال است. اگر طی سال جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود، نیاز بازار تامین خواهد شد. بنابراین براساس برنامه چهارساله خودرو، امسال فاز دوم آن یعنی توجه به افزایش کیفیت و بهره وری از سوی خودروسازان در دستور کار است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه در سال جاری برای افزایش کیفیت خودروها باید مصرف سوخت کاهش و ایمنی افزایش یابد، اظهار داشت: خودروسازان برای افزایش رضایتمندی مشتریان باید از ابتدا زنجیره تولید که ساخت خودرو است تا زمان عرضه آن به بازار و تعامل با مشتریان، ارتقا کیفیت تولید، خدمات و پاسخگویی را داشته باشند. عموم مردم به دلایل عدیده و به حق نسبت به صنعت خودرو دیدگاه منفی دارند، این نگاه ریشه در عدم تعامل مناسب خودروسازان در سال های گذشته دارد.

وی، افزود: در سال جاری برنامه عرضه ۹ خودرو جدید در دستور کار خودروسازان قرار گرفته است، یکی از محصولات جدید همین ساندرو ایرانی است که بزودی نام دیگری برای آن انتخاب می شود، این خودرو با نام کادیلا در مسیر ورود به مونتاژ در روسیه است.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در جمع خبرنگار در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر عدم تحقق برنامه های تولید خودرو وزارت صمت در سال گذشته، بیان کرد: «سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد، آمار این مقدار تولید را به تازگی پلیس راهور ناجا براساس شماره گذاری خودروها به وزارت صمت اعلام کرده است. مشتریان نسبت به صنعت خودرو دیدگاه منفی به حقی دارند، بنابراین خودروسازان باید نسبت به گذشته عملکرد بهتری در سه حوزه پاسخگویی، تولید و بازار داشته باشند. التهاب قیمت خودرو که اخیرا در بازار ایجاد شده، ریشه در کمبود انباشته تقاضا در بازار دارد. با شروع تحریم های ظالمانه علیه کشور از سال ۱۳۹۷، تولید خودرو از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۶ به کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه رسید. مضاف براینکه در سال ۱۳۹۷ توقف واردات خودرو ایجاد شد، در نتیجه عرضه خودرو به بازار طی چهار سال گذشته به شدت کاهش یافت. از سوی رشد نرخ ارز طی چند ماه گذشته منجربه تشویق مشتریان برای خرید خودرو جهت حفظ سرمایه شده است، این مساله منجربه سو استفاده دلالان از شرایط فعلی شده است.»

وزیر صمت در پاسخ به سوال دوم خبرنگار «بازار» مبنی بر زمان عرضه خودروهای وارداتی به بازار، گفت: «موانع قانونی و حقوقی واردات خودرو طی چند ماه اخیر بر طرف شد و بزودی محصولات وارداتی راهی بازار می شود. بنابراین اکنون نگرانی وزارت صمت افزایش کیفیت و حفظ تولید خودرو براساس برنامه است.

سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد| دستاوردهای خودروسازان به کام وزیر برای ابقا

علاوه بر ساندرو ایرانی که با برند «پارس خودرو» روانه بازار می شود، سه محصول دیگر یعنی سیلک، ون هامون و پاژ نیز توسط زیر مجموعه های این خودروساز و با برند خودشان راهی بازار خواهد شد

مدیرعامل سایپا به «بازار» پاسخ داد

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه رونمایی سه محصول جدید این خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه افزایش میانگین ۲۹ درصدی قیمت خودرو می تواند سبب تحقق هدف تولید ۸۰۰ هزار دستگاهی نارنجی پوشان در سال جاری شود، گفت: براساس آنچه که برنامه ریزی کردیم در سال جاری می توانیم ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو با تنوع محصول و ارتقا کیفیت مشروط بر حمایت های لازم به بازار عرضه کنیم. همچنین هدف تولید و واردات محصولات الکتریکی و هیبریدی براساس تقاضا و نیاز بازار کشور را داریم.

تیموری با اینکه تا پایان سال هشت محصول جدید از گروه خودروسازی سایپا روانه بازار می شود، اظهار داشت: علاوه بر ساندرو ایرانی که با برند «پارس خودرو» روانه بازار می شود، سه محصول دیگر یعنی سیلک، ون هامون و پاژ نیز توسط زیر مجموعه های این خودروساز و با برند خودشان راهی بازار خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha