۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
ناامیدی بخش خصوصی از بهبود اقتصاد کشور | دولت در تصمیم گیری ها سردرگم است
مدیر عامل شرکت سپار آشیان گرگان و دشت مطرح کرد؛

ناامیدی بخش خصوصی از بهبود اقتصاد کشور | دولت در تصمیم گیری ها سردرگم است

گرگان-بنی عقیل، مدیر عامل شرکت سپار آشیان گرگان و دشت گفت: سردرگمی دولت در تصمیم گیری های بخش اقتصاد تولیدکنندگان را از بهبود شرایط ناامید کرده است.

نوری سعید بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنایع در کشور همواره با مشکلاتی نظیر کمبود گاز، برق، فشارهای مالیاتی، بیمه و قوانین ناقص در حال کشمکش هستند.

مدیر عامل شرکت سپار آشیان گرگان و دشت افزود: چالش های حوزه تولید همچنان ادامه دارد و شرایط تغییر مناسبی نداشته است.

بنی عقیل با بیان این نکته که باید دولت از دخالت های نسنجیده در امور اقتصادی کشور بپرهیزد، یادآورشد: دولت نمی تواند تاجر، تولیدکننده و بازرگان خوبی برای اقتصاد کشور باشد بنابراین باید این جایگاه را به بخش خصوصی واگذار کند و خود به رفع موانع پیش روی تولید در کشور بپردازد.

به گفته وی، حضور دولت در اقتصاد همیشه برای تولیدکنندگان دردسرساز بوده از این رو باید اجازه دهد تا بازار به نسبت عرضه و تقاضا شرایط مناسبی را ایجاد کند.

بنی عقیل با اشاره به اینکه تصمیمات نسنجیده دولت در امور اقتصادی، تولیدکنندگان را با چالش جدی روبه رو کرده، خاطرنشان کرد: قوانین و بخشنامه های خلق الساعه در حوزه اقتصاد و تولید کشور لطمه و خسارت های جبران ناپذیری بوجود آورده است.

مدیر عامل شرکت سپار آشیان گرگان و دشت اضافه کرد: سردرگمی دولت در تصمیم گیری های بخش اقتصاد تولیدکنندگان را از بهبود شرایط ناامید کرده است.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا اقتصاد باز رواج دارد، گفت: اقتصاد باز یعنی بازار و معاملات در آن بر اساس عرضه و تقاضا شکل گرفته و مدیریت می شود اما در کشور ما بدین صورت نیست.

مدیر عامل شرکت سپار آشیان گرگان و دشت در خاتمه اظهار کرد: باید اقتصاد آزاد را در کشور یک اصل مهم بدانیم و به این ترتیب جایگاه تصدی گری دولت در امور اقتصادی کشور کاهش یابد.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha