۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد

اهواز- آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته، پنج فروند کشتی حامل انواع کالاهای اساسی به تناژ ۳۴۸ هزار و ۶۱۸ تن در اسکله‌های غلات بندر امام پهلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی اظهار کرد: این کشتی‌ها شامل ۲ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به تناژ ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تن و سه فروند کشتی حامل ذرت به تناژ میزان ۲۲۱ هزار و ۶۱۵ تن هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ فروند کشتی حامل ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالاهای اساسی در لنگرگاه بندر امام به دلیل مشکلات ارزی و اسنادی وجود دارند، تاکید کرد: رفع مشکل این کشتی‌ها به حوزه‌های اقتصادی، گمرکی و بانکی بر می‌گردد که روند پیگیری‌ها برای ورود این کشتی‌ها به اسکله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام اینکه موجودی فعلی کالاهای اساسی در انبارهای موقت نگهداری کالا در بندر امام یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ تن برآورد شده است، ادامه داد: همچنین موجودی فعلی روغن خوراکی در مخازن نگهداری این کالا در بندر امام ۲۵۵ هزار و ۳۹۱ تن است.

آقایی با اشاره به اینکه مجموع کالاهای اساسی دپو شده در انبارها و مخازن موقت نگهداری کالا در بندر امام در مجموع ۲ میلیون ۲۶ هزار و ۳۲۹ تن گزارش شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های این بندر هفت فروند است و امکان پهلوگیری سه فروند کشتی دیگر وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha