۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
کارگروه ویژه تدوین طرح «مدیریت دارایی های نامشهود در حوزه اقتصاد» تشکیل شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کارگروه ویژه تدوین طرح «مدیریت دارایی های نامشهود در حوزه اقتصاد» تشکیل شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه تدوین طرح مدیریت دارایی های نامشهود در حوزه اقتصاد در جریان جلسه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی، پس از پایان نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی گفت:با توجه به اهمیت تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ایجاد فضای دانش بنیانی در اقتصاد کشور، امروز دومین جلسه سال جاری کمیسیون اقتصادی با حضور علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جلسه فوق تاکید کرد: تدوین برنامه زمان بندی برای پیگیری آنچه که تحت عنوان ظرفیت های قانونی در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان مدنظر قرار گرفته، از جمله اهداف جلسه فوق بود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه باید ظرفیت های جدیدی در مسیر تولید دانش بنیان ایجاد شود، اظهار کرد: ارائه طرح مدیریت دارایی های نامشهود در حوزه نظام اقتصادی کشور از جمله توافقات صورت گرفته در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود.

وی با بیان اینکه خلاء های در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان و دارایی های نامشهود وجود دارد، بیان کرد: به نظر می رسد این رویکرد و نگاه جدید می تواند موثر باشد.

پورابراهیمی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش ها و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور جهت تدوین متن نهایی طرح مدیریت دارایی های نا مشهود در حوزه نظام اقتصادی بیان کرد: پیش نویس این طرح امروز به کمیسیون اقتصادی ارائه شد. قرار است ظرف ۱۵ روز آینده متن این طرح در صحن اعلام وصول شود و پس از ارجاع به کمیسیون در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این طرح بخش زیادی از خلاء های مرتبط با مدیریت دارایی نامشهود در اقتصاد که امروز بخش زیادی از آنها به شرکت های دانش بنیان مرتبط است را برطرف خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات در زمینه دانش بنیان برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در زمینه مهار تورم و رشد تولید بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین نظام روی موضوع مردمی سازی اقتصاد در بستر شرکت های دانش بنیان تاکیداتی را داشتند که محورهای این موضوع امروز در جلسه فوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پورابراهیمی با اشاره به تهیه گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی در زمینه اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد:این گزارش قرار است در محورهای مختلف نظیر اعتبار مالیاتی و اعتبار بانکی و بیمه ای در کارگروه مشترکی مورد بررسی قرار گیرد تا این موارد به درستی رصد شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکتر احد مطلق US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      دارایی‌های نامشهود محرک ارزش شرکت و استارتاپ‌های نوآورانه است. نرم‌ افزارها، نمادهای تجاری یا سرقفلی همگی جزئی از دارایی‌های نامشهود برای استارتاپ‌ها محسوب می‌شوند که با توجه به طول عمر خود پس از مدتی مستهلک می‌شوند. امروزه نوآورترین شرکت‌ها آن‌هایی هستند که مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود یا intangible assets را در اختیار خواهند داشت.