۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
ارزش ۵.۵ میلیارد تومانی اموال مستهلک شهرداری برای تحویل به ارگان‌ها
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

ارزش ۵.۵ میلیارد تومانی اموال مستهلک شهرداری برای تحویل به ارگان‌ها

مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارزش اموال منقول مستعمل شهرداری از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، میثم مظفر در صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص «اعطاء مجوز به شهرداری تهران جهت از رده خارج کردن اموال منقول مستعمل تحویلی به ارگان ها، دستگاه‌های دولتی، موسسات عمومی و عام المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه» با بیان اینکه جمع اموال از سال ۹۲ تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان است، گفت: شهرداری می‌تواند جز وسایل نقلیه، اموال مستهلک خود را واگذار کند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از وظایف ما حفظ اموال شهرداری تهران است، گفت: مرتب در برنامه‌های مختلف تأکید شده که یکی از وظایف شورا حفظ منابع، دارایی‌ها و اموال شهرداری است و ما این وظیفه مهم را به کمیته‌ای واگذار می‌کنیم که شفافیت ندارد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه از قبل از انقلاب که انجمن شهر وجود داشته، اموال از این طریق هبه می‌شده و پس از آن نیز به شورا واگذار شده است، یادآور شد: باید مشخص شود که این اموال مرتبط با کدام سالهاست و باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: اموال باید به داخل شهر تهران منتقل شود و ما به اندازه‌ای در داخل شهر گرفتاری داریم که بتوان با این اموال، بخشی از آن را مدیریت کرد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دستورالعملی به صورت جزئی به پلاک کوبی اموال در شهرداری‌ها پرداخته شده است، گفت: اگر قرار بر فروش باشد، باید بر اساس آیین نامه مالی انجام شود؛ لذا فروش اموال شهرداری تابع تشریفات مقرر در آیین نامه‌های معاملاتی شهرداری‌ها و در چارچوب بودجه مصوب است؛ لذا درخواست بنده این است که همین دستورالعمل مورد نظر قرار بگیرد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز با تأکید بر اینکه از ابتدای بلدیه اموال مورد نیاز دستگاه‌ها و ارگان‌ها از سوی شهرداری تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به صورت شفاف و واضح، اموال و دستگاه‌های مقصد را مشخص کرده و تقاضای من این است به شهرداری برای این اقدام قانونی کمک کنیم و لایحه را به یک جلسه دیگر موکول نکنیم.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه مورد بحث نیز تصریح کرد: من به یاد ندارم که این لایحه حتی به صحن شورا آمده باشد و شهرداری پیش از این بدون مجوز شورا عمل می‌کرده و حالا می‌خواهد با مجوز شورا، اقدام کند و تقاضای من این است که مجوز را به شهرداری در این خصوص بدهیم.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا در ادامه این جلسه پیشنهاد داد که برای اموال تا به امروز مجوز داده شود و تشکیل کمیته برای آینده مجاز نباشد و برای آینده باید به صورت موردی در شورا تصمیم گیری شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری پیشنهاد داده که کمیته‌ای تشکیل دهد و این کمیته تا حدی اختیار معامله را تعیین کند و باید اجازه دهیم روندی منطقی برای تحویل اموال در موارد خاص طی شود.

وی با بیان اینکه لیست مقاصد و قیمت اموال باید تهیه می‌شد، اظهار کرد: باید دستورالعمل وزارت کشور در واگذاری اموال مستهلک از سوی شورا و کمیته مورد نظر اجرا و گزارش آن ارائه شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha