۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
سل تک فارمد به دنبال ارزان سازی سلول درمانی| درمان مردم کشور تا جذب گردشگران سلامت خارجی
سرپرست سل تک فارمد مطرح کرد

سل تک فارمد به دنبال ارزان سازی سلول درمانی| درمان مردم کشور تا جذب گردشگران سلامت خارجی

هادی سرپرست سل تک فارمد به بازار گفت: سل تک فارمد به دنبال ارزان سازی و در اختیار قرار دادن شیوه سلول درمانی برای تمام مردم کشور و جذب گردشگران سلامت از سراسر دنیا است.

بازار؛ گروه صنعت: سلول درمانی راهی نو برای درمان بیمارهای کم علاجی همچون انواع سرطان است؛ دانشی در حوزه داروسازی که هنوز به تمام کشورها گسترش نیافته و بیشتر در اختیار گروهی خاص از جمله دانشمندان سل تک فارمد از شرکت های زیر نظر گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

البته دستاوردهای سلول درمانی فقط به درمان بیماری هایی همچون انواع سرطان محدود نمی شود و می توان از آن در حوزه های اقتصادی صنعت پزشکی که با صنعت زیبایی آمیخته شده نیز بهره برد. دانشی پیشرفته که حتی می تواند ایران را در آینده به عنوان یکی از قطب های توریسم درمانی نیز معرفی کند. در این رابطه مهدی هادی سرپرست سل تک فارمد در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* سل تک فارمد به عنوان یکی از شرکت های برتر در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تولیدات دارویی معرفی شد، بفرمایید این مجموعه برای ۱۴۰۲ چه برنامه هایی در دست اجرا دارد؟

همانطور که اشاره کردید سل تک فارمد به عنوان یکی از شرکت های بسیار ارزشمند با فناوری بالا در حوزه سلول درمانی شناخته می شود. این شرکت برای ۱۴۰۲ درصدد این است که بیشتر بر روی برندینگ خود و محصولاتی که تولید می کند کار کند. این هدف به بیشتر شناخته شدن سل تک فارمد و نحوه درمان با سلول درمانی کمک شایانی می کند.

بر این اساس فعالان این حوزه هم می توانند دستاوردهای پزشکی سلول درمانی را در اختیار مردم قرار دهند. در حال حاضر سلول درمانی به قدری که مفید و حائز اهمیت است معرفی نشده و حتی برخی از پزشکان هم نمی دانند دامنه اثرگذاری و درمان این شیوه چقدر گسترده است.

* اشاره کردید که قصد دارید در این سال جدید بر روی برندینگ سل تک فارمد هم کار کنید، بفرمایید آیا معرفی شرکت و دستاوردهای آن فقط برای داخل کشور انجام می شود یا قصد دارید پا را فراتر از مرزهای کشور بگذارید و محصولات را به خارج از کشور هم عرضه کنید؟

متاسفانه یکی از مشکلاتی که بر سر صنعت دارویی سایه افکنده و به دنبال آن شرکت سل تک فارمد هم از آن متاثر شده حضور کمرنگ این صنعت در منطقه است. از این رو به نظر می رسد زیرساخت های حضور در منطقه چندان برای شرکت ما هم فراهم نباشد و نتوانیم به درستی در چرخه رقابت فعالیت داشته باشیم.

هنوز زیرساخت های صادرات محصولات دارویی به کشورهای اطراف کامل نیست

از طرفی به طور کلی قیمت تمام شده محصولات دارویی در ایران بالا است؛ به طوری که تولید برخی از محصولات حتی از نمونه های اروپایی برند نیز گران تر عرضه می شود. بنابراین به طور حتم اکنون شرایط برای رقابت با رقبای خارجی فراهم نیست.

* برای ورود به بازارهای بین المللی در سال ۱۴۰۲ چه برنامه دارید و آیا هدف گذاری هایتان در راستای کاهش قیمت تمام شده محصولات است یا بیشتر بر روی تولیدات جدید تمرکز می کنید؟

همانطور که اشاره کردید برای ۱۴۰۲ برنامه کاهش قیمت تمام شده محصولات مان را در برنامه دارید تا هم ظرفیت صادرات محصولات سل تک فارمد فراهم شود و هم بتوانیم در حوزه توریسم درمانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته کاهش قیمت تمام شده محصولات در گام نخست در راستای این است که مردم خودمان هم بتوانند از این محصولات بهره مند شوند و دوره درمان راحت تر و کوتاه تری را تجربه کنند.

* بفرمایید به طور کلی محصولات سلول درمانی در مقایسه با محصولات جاری شرکت های داروسازی چقدر پیشرفته تر و گران تر تولید می شوند؟ آیا می توان امید داشت قیمت محصولات سلول درمانی با محصولات جاری شرکت های داروسازی دست به رقابت بزند و دسترسی به آن تسهیل شود؟

در کل محصولات سلول درمانی، تولیدات بسیار های تک و پیچیده ای هستند و به همین جهت نیز هزینه تولید آن ها بسیار بالا تمام می شود. از این رو تولیدات سلول درمانی در مقایسه با محصولات جاری شرکت های داروسازی در کل جهان گران تر هستند.

اما سل تک فارمد با در نظر گرفتن اقتصاد خانواده ها در صدد این است که تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا قیمت محصولات را به قدری تعیین کند که مردم عادی هم توان انتخاب درمان به شیوه سلول درمانی را داشته باشند.

* برای کاهش هزینه تولید محصولات سلول درمانی چه برنامه هایی در دست دارید؟

در راستای کاهش هزینه های تولید و محصول ارزان تر برای دسترسی بهتر مردم به آن، در سال ۱۴۰۲ قصد داریم روش های تولید را تغییر دهیم؛ بر این اساس روش های تولید از روش های قدیمی و سنتی به روش های جدید ارتقا خواهد یافت که یکی از دستاوردهای آن کاهش زمان تولید است که به کاهش هزینه های تولید کمک شایانی می کند و به نفع بخش فروش است.

سل تک فارمد به منظور بهبود دسترسی مردم به محصول سلول درمانی برنامه ارزان سازی تولیدات خود را پیش گرفته است

یکی از کارهای دیگری که باید انجام دهیم کاهش قیمت تمام شده با تغییر سورس های مواد اولیه است. هر چند با تشدید تحریم ها علیه ایران به موفقیت های بزرگی در تمام عرصه ها دست یافتیم اما هنوز برخی از موارد اولیه مورد نیاز برای محصولات مان را از طریق واردات تامین می کنیم. این شیوه از تامین مواد اولیه همواره با یک ریسک بزرگ همراه است؛ چرا که هر وقت در مسیر تامین مواد اولیه از کشورهای دیگر خللی ایجاد شود یا کشور مبدا از عرضه محصولات خود به ایران سرباز بزند دچار بحران خواهیم شد و تولید متوقف می شود.

* تاکنون با چالش تامین مواد اولیه و عدم همکاری کشورها برای عرضه مواجه شده اید که به توقف تولید محصول در ایران بی انجامد؟

بله، در سال های اخیر خیلی از شرکت های دارویی به دلیل عدم تامین مواد اولیه دچار بحران شدند و خطوط تولید شان متوقف شد. شرکت سل تک فارمد هم برای برهه ای دچار مشکل شده بود که خوشبختانه با خودکفایی در مواد اولیه مورد نظر توانست تولید را ادامه دهد.

ماده اولیه ای که پلاکت انسانی بود و باید از کشورهایی همچون آمریکا یا آلمان به کشور وارد می شد اما به دلیل تحریم ها تامین آن دچار مشکل شد. از این رو توانستیم با دست یابی به دانش تولید و دریافت مجوز فروش نه تنها نیاز به واردات را برطرف کنیم بلکه با تولید داخلی قیمت تمام شده محصول نهایی را هم به شدت کاهش دادیم.

ریکالرسل یکی از محصولاتی است که برای درمان بیماری ویتیلیگو یا همان پیسی مورد استفاده قرار می گیرد و توانستیم قیمت تمام شده این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم. محصولی که از سوی وزیر بهداشت رونمایی شد و جزو دستاوردهای ارزنده سل تک فارمد است. محصولی که نه تنها می تواند در اختیار مردم کشور خودمان قرار بگیرد بلکه ظرفیت جذب گردشگران از سراسر دنیا به ایران را هم فراهم می کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha