۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
سرعت خصوصی‌سازی در کشور بسیار کُند است | آمادگی برای ورود به پساب صنعتی
جمعه‌ای به بازار گفت:

سرعت خصوصی‌سازی در کشور بسیار کُند است | آمادگی برای ورود به پساب صنعتی

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگان سمنان، گفت: دولت‌ها از برنامه سوم توسعه تاکنون مدام از خصوصی سازی صحبت می‌کنند اما همیشه روند این خصوصی سازی، کُند بوده است.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه دیدار با رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه خصوصی‌سازی یکی از راهکارهای ارتقای تولید در کشورمان است، ابراز داشت: دولت‌ها باید به سمت خصوصی سازی و واگذاری امور حرکت کنند.

وی با بیان اینکه دولت ها از برنامه سوم توسعه تاکنون مدام از خصوصی‌سازی صحبت می کنند اما همیشه روند این خصوصی‌سازی، کند بوده است، افزود: این در حالی است که خصوصی‌سازی تاکید موکد دولت ها نیز بوده است.

رئیس اتاق سمنان با تاکید بر ضرورت خصوصی‌سازی، بیان کرد: آنطور که باید و شاید در روند خصوصی‌سازی کشورمان موفق نبوده‌ایم چرا که اگر همین حالا به آمارهای منتشر شده از مراجع رسمی و رسانه‌ها نگاه کنیم، خواهیم دید که بیشترین میزان سود شرکت‌ها ، متعلق به شرکت های دولتی و خصولتی است.

بحرانی‌ترین مشکل و معضل در استان سمنان تامین آب است

جمعه ای با بیان اینکه فرصت رقابت، نکته‌ای است که باید بخش خصوصی از آن بهره‌مند شود، ابراز کرد: باید دولت‌ها و تصمیم‌سازان اقتصادی، بخش خصوصی را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

وی همچنین از آمادگی بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری پروژه پساب سمنان خبر داد و تاکید کرد: سال‌ها است که در اجرای طرح تصفیه خانه سمنان تعلل صورت گرفته و آب گران‌بهای سمنان متاسفانه به کویر رها می شود در صورتی که این آب می تواند بعد از نصفیه بخشی از نیازهای تولید استان مان را تامین کند.

رئیس اتاق سمنان با اشاره به کمبود آب به خصوص برای واحدهای صنعتی استان بیان کرد: با توجه به مضیقه شدید آب، سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی و مشارکت خود را در این طرح اعلام کرده‌اند تا بتوانیم شاهد تحقق این طرح نیمه کاره و مدت‌ها رها شد، باشیم.

جمعه ای با بیان اینکه این طرح خروجی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه ای دارد که می‌تواند نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز صنعت سمنان ایفا کند، افزود: بحرانی‌ترین مشکل و معضل در استان سمنان تامین آب است.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha