۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
قیمت‌های تلگرامی ارز، هیچ وقت مبنای نرخ‌گذاری محصولات نبوده است
شرکت ملی صنایع مس ایران:

قیمت‌های تلگرامی ارز، هیچ وقت مبنای نرخ‌گذاری محصولات نبوده است

شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد فملی) در ارتباط با مباحث مطرح شده در خصوص عرضه محصول کاتد مس در بورس کالا و نرخ ارز لحاظ شده در محاسبه قیمت پایه، شفاف‌سازی کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد فملی) امروز طی اطلاعیه‌ای که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) منتشر شد در ارتباط با مباحث مطرح شده در خصوص عرضه محصول کاتد مس در بورس کالا و نرخ ارز لحاظ شده در محاسبه قیمت پایه، شفاف‌سازی کرد.

در نامه منتشر شده توسط این شرکت بیان شده است:
۱. قیمت پایه محصولات برای عرضه داخلی در بورس کالا، در تمام ادوار زمانی، منطبق بر چارچوب‌های تعیین شده و بر پایه قیمت فلز مس در بازار جهانی و نرخ تسعیر ارز در بازار رسمی و بر اساس ضوابط قانونی بورس کالا، وزارت صمت و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، محاسبه و تعیین شده و هیچ انحرافی از این بابت تاکنون در هیچ یک از مراجع قانونی و نهادهای نظارتی مطرح نبوده و یا گزارشی نشده است. به طور خاص نرخ ارز لحاظ شده در محاسبه قیمت پایه عرضه کاتد مس، در رینگ داخلی بورس کالا، نرخ نیما و در رینگ صادراتی بورس کالا، نرخ اعلامی در سامانه "بازار متشکل معاملات ارز ایران" و متعاقبا تارنمای "مرکز مبادله ارز و طلای ایران" به نشانی www.ice.ir بوده است و به هیچ وجه و هیچ گاه از نرخ های ارز اعلامی در بازار غیررسمی و به خصوص کانال‌های تلگرامی استفاده نشده است.
۲. قیمت پایانی محصولات در بورس کالا، در چارچوب قوانین و مقررات حاکم، در فرآیندی رقابتی تعیین می‌شود و لذا خارج از اداره و اختیار شرکت است.

قیمت‌های تلگرامی ارز، هیچ وقت مبنای نرخ‌گذاری محصولات نبوده است

کد خبر: ۲۱۵٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha