۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
۲۸ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان در نظر گرفته شد
از سوی صندوق توسعه ملی؛

۲۸ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان در نظر گرفته شد

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: برای طرح‌های آبخیزداری استان طی سال ۹۹ و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: در سال گذشته مجموعاً ۴۴ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه و اعتبارات منابع طبیعی برای این امر هزینه شد.

وی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری سال جاری در ۱۸ سامانه منابع طبیعی اجرایی می‌شود، افزود: بندهای سنگی، ملاتی و خاکی برای مقابله با هدر رفت روان آب‌ها و سیلاب‌ها طی سال جاری در برنامه قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه این طرح‌ها دارای مزیت‌های ویژه‌ای هستند، گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب و صرفه اقتصادی ازجمله مزیت‌های این طرح‌ها هستند.

حیدریان بیان کرد: نگه‌داشت آب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی ازجمله دیگر مزیت‌های این طرح‌ها است.

وی بابیان اینکه بیش از پنج میلیون هکتار آن مناطق بیابانی و نیمه خشک است، تاکید داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند سهم عمده‌ای در صرفه‌جویی اقتصادی حوزه اعتبارات منابع طبیعی و جلوگیری از حوادث داشته باشد.

کد خبر: ۲۱٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha