۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
ذخیره‌سازی ۵۵۵ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

ذخیره‌سازی ۵۵۵ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از ذخیره‌سازی ۵۵۵ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان بوشهر خبر داد و گفت: ۷۱ درصد ظرفیت سدها آبگیری شده است.

احمد محمدی‌زاده در حاشیه بازدید از سدهای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بارندگی‌های سال گذشته و اوایل سال جاری، برکات ارزشمندی برای مردم استان در بر داشته و بحمدالله وضعیت کشاورزی نیز بهبود یافته است.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق مختلف استان آغاز شده و برآورد می‌کنیم که میزان برداشت گندم نسبت به سال قبل، رشد سه برابری داشته باشد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بارش‌های چند ماه اخیر در سرریز شدن سدها و بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی و چاه‌ها و قنات‌ها نیز بسیار موثر بوده و امیدوارم استفاده بهینه را ببریم.

محمدی زاده بیان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی سدهای استان بوشهر حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب است که تاکنون بیش از ۵۵۵ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده که معادل ۷۱ درصد ظرفیت است.

وی اضافه کرد: در سال قبل، حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب و سال قبل از آن نیز حدود ۱۶۷ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی پشت سدهای استان داشته‌ایم.

استاندار بوشهر گفت: استفاده بهینه از آب موجود و تلاش برای مهار بیشتر آب‌های سطحی در بارش‌های آینده مورد توجه و تاکید قرار دارد.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha