۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
ثبات بازار و رونق تولید در گرو تک نرخی شدن قیمت ارز | دولت برنامه ریزی کند
مدیرعامل شرکت مهتاب موتور مطرح کرد؛

ثبات بازار و رونق تولید در گرو تک نرخی شدن قیمت ارز | دولت برنامه ریزی کند

گرگان_ دامغانی، مدیرعامل شرکت مهتاب موتور، رونق تولید و ثبات بازار را در گرو تک نرخی شدن قیمت ارز دانست و گفت: دولت باید با برنامه ریزی صحیح، بازار ارز را به سوی تک نرخی شدن هدایت کند.

حمید دامغانی در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود اقتصاد کشور، اظهار کرد:دولت باید با برنامه ریزی صحیح، بازار ارز را به سوی تک نرخی شدن هدایت کند تا پایداری در بازار برقرار شود.

شاید افزایش نرخ دلار در ابتدا به نفع تولید کننده باشد ولی اگر این بالارفتن های پی در پی قیمت ارز ادامه یابد در نهایت برای صاحبان صنایع هم تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهتاب موتور افزود: هرچه قیمت ارز بالا برود تولید کننده برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی به چالش بیشتری مواجه می شود و باید آن را با قیمت گزافی تهیه کند که این امر بر قیمت نهایی کالا اثر مستقیم خواهدگذاشت.

دامغانی با اشاره به این نکته که تمام تولیدکنندگان به دنبال ثبات در بازار هستند، یادآورشد: دولت باید با برنامه ریزی صحیح، بازار ارز را به سوی تک نرخی شدن هدایت کند چراکه تنها در این صورت رانت از بین خواهد رفت.

وی معتقد است: با از بین رفتن رانت های دولتی که از چند نرخی بودن بازار ارز در کشور نفع می برند می توان رونق را در تولید کشور به وجودآورد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهتاب موتور، تصمیمات خلق الساعه، سیاست گذاری های بدون برنامه در حوزه اقتصاد و قیمت گذاری دستوری، آفت اصلی تولید در کشور به شمار می رود.

دامغانی در خاتمه اضافه کرد: سیاست های آسیب زا دولت در بخش تولید به طور معمول نسنجیده و بدون برنامه است که این امر به شدت به اقتصاد و درآمد کشور لطمه وارد کرده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha