۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
ضرورت لایروبی آب بندان‌های میاندرود| گلخانه‌ها توسعه یابد
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

ضرورت لایروبی آب بندان‌های میاندرود| گلخانه‌ها توسعه یابد

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به وجود ۱۳ آب بندان در میاندرود گفت: لایروبی و بهسازی این آب بند ضرورت دارد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ساخت شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در میاندرود اظهار داشت: میاندرود از جمله شهرستان‌هایی بوده که برای توسعه بخش کشاورزی مستعد است و باید زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرد.

وی با اظهار این که طی دو سال قبل ساخت شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در میاندرود شروع شده است، تصریح کرد: بیشتر مجوزهایی که در این شهرک صادرشده، مربوط به حوزه کشاورزی است و دو طرح موجود در این شهرک در سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با عنوان این که سرمایه گذاری در حوزه آب بندان ها را مسئله مهم دانست و گفت: می‌توان ظرفیت آب بندان های میاندرود را تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش داد.

وی بهسازی، لایروبی و ایجاد دیواره‌های بلند را برای بهسازی آب بندان ها در میاندرود ضروری دانست و گفت: طبق نظر کارشناسان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب می‌توان در این آب بندان ها آب ذخیره کرد اما در حال حاضر ظرفیت این آب بندان ها ۲۰۰ میلیون متر مکعب و بالاتر ازظرفیت پنج سد استان است.

این نماینده مجلس به وجود ۱۳ آب بندان در میاندرود اشاره و بهسازی و توسعه آب بندان ها را جزو طرح‌ها بیان کرد و گفت: میزان برآورد اعتباری برای بهسازی آب‌بندان های منطقه ۱۲ میلیارد تومان است که رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه مربوطه صورت گرفته است.

زارعی با بیان اینکه در سال جدید باید ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث کنیم، افزود توسعه گلخانه یکی از سیاست‌های خوب وزارت جهاد کشاورزی است.

وی رفع تداخلات اراضی کشاورزی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: با اینکه اقدامات خوبی در مازندران صورت گرفته است اما منجر به صدور سند کشاورزی نشده است و باید اختلافات موجود را حل کرد وتلاش ما این است که تا دو سال آینده سنددار شدن اراضی کشاورزی را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha