۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
لزوم توجه دولت به پروژه سامانه گرمسیری ایلام| اعتبارات طرح کم است
نماینده مردم ایلام در مجلس تاکید کرد؛

لزوم توجه دولت به پروژه سامانه گرمسیری ایلام| اعتبارات طرح کم است

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام با تاکید بر لزوم توجه دولت به پروژه سامانه گرمسیری ایلام، گفت: اعتبارات این طرح بسیار کم است.

علی‌اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بر اساس طرح احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی و دشت‌های استان ایلام زیر پوشش شبکه آبیاری قرار می‌گیرد.

نماینده ایلام تصریح کرد: سامانه گرمسیری بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک تاریخ کشور به منظور مدیریت آب‌های سطحی و تامین آب شرب و کشاورزی و عمران و آبادانی است که تحول عظیمی در منطقه غرب و استان ایلام در زمینه تولید در بخش کشاورزی و هم‌چنین اشتغال ایجاد می‌کند.

بسطامی با اشاره به اینکه طرح سامانه گرمسیری یکی از طرح‌های بنیادین آب و خاک در استان ایلام است، افزود: این طرح مزیت‌های بسیار زیادی برای حوزه کشاورزی به خصوص در بحث افزایش تولید، صرفه جویی در مصرف آب، رونق تولید و افزایش امنیت در روستاهای مرزی، فراهم شدن زمینه برای صنایع تبدیلی و…دارد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بزرگ گرمسیری غرب کشور یک ابرپروژه با بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه است که اشتغالزایی و رونق بخش تولید، افزایش سرانه درآمد، کمک به معیشت مرزنشینان و همچنین سیراب نمودن منطقه و مهار آب های مرزی از مزایای بزرگ این طرح است.

بسطامی افزود: احداث دو سد، اجرای ۵۰۰ کیلومتر لوله، احداث ۳۵ کیلومتر تونل، احداث ۵۰ کیلومتر کانال و باکس بتنی در اجرای پروژه سامانه گرمسیری پیش بینی شده است و محدوده تحت پوشش این سامانه در استان شامل ۷۷ روستا، ۲۵ شهر و ۱۲ شهرستان می‌باشد.

عضو کمیسیون تلفیق در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق برای ارتقا بودجه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان در سال آینده امیدبخش است و تلاش خواهیم کرد با اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ و هم‌چنین رایزنی در دور دوم سفر هیات محترم دولت به استان گام‌های اساسی در راستای تکمیل و احداث پروژه‌های بزرگ برداشته شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha