۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
عزم چینی‌ها برای همکاری در هوشمندسازی کارخانه‌های فولادی ایران

عزم چینی‌ها برای همکاری در هوشمندسازی کارخانه‌های فولادی ایران

مدیرعامل شرکت ام سی سی MCC چین در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو، بر عزم جدی این شرکت برای توسعه همکاری‌ها و حضور فعال در هوشمندسازی کارخانه‌های فولادسازی ایران تاکید کرد.

به گزارش بازار، در این دیدار وجیه اله جعفری با استقبال از تمایل این شرکت برای توسعه همکاری‌ها با بخش معدن و صنایع معدنی ایران، افزود: همکاری شرکت MCC چین با ایمیدرو و شرکت‌های تابعه می‌تواند درقالب تسریع در اجرا و راه اندازی طرح‌های موجود و نیز در ارائه پیشنهادات برای طرح‌های آتی در ایران مطرح و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: ایران به رغم محدودیت‌های انرژی، سال گذشته توانست میزان تولید فولاد خود را افزایش دهد و اکنون توسعه زنجیره‌های بالادستی و پایین دستی فولاد برای ایمیدرو از اهمیت بیشتری برخوردار است، اگرچه در حوزه فولادسازی نیز تمایل به استفاده از دانش و تکنولوژی روز شرکت MCC به منظور هوشمندسازی کارخانه‌های فولاد ازجمله فولاد قائنات داریم.

مدیرعامل شرکت MCC چین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تمایل ایمیدرو به توسعه همکاری‌های با این شرکت گفت: هدف مشترک ما تسریع در اجرای طرح‌ها و توسعه همکاری‌های با تعریف طرح‌های جدید است بنابراین تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای طرح‌های موجود و نیز انجام ارزیابی‌های لازم در راستای هوشمندسازی کارخانه فولاد قائنات خواهیم کرد.

وی با اشاره به نمونه‌های موفق هوشمندسازی کارخانه‌های فولادسازی چین در شرکت ام سی سی، گفت: کاهش نیاز به نیروی انسانی و همچنین کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله مزایای هوشمندسازی فولادسازی‌ها است که آن را تضمین خواهیم کرد.

مدیرعامل این شرکت چینی خاطر نشان کرد: صنعت فولادسازی چین تمایل به انتقال تکنولوژی و همکاری دوجانبه با ایران دارد. همچنین با توجه به اینکه چین در فولادسازی به استقلال دست یافته است تمایل داریم در این زمینه نیز به ایران کمک کنیم.

حسام مقدمعلی، معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز در این نشست با ابراز تمایل به اجرای طرح‌های جدید با این شرکت گفت: به دنبال شریک تجاری در ساخت کارخانه پترولیم کک هستیم که می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری قرار گیرد.

محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز گفت: خوشبختانه ایران از لحاظ تولید فولاد بر اساس ظرفیت‌های پیش بینی شده در وضعیت در وضعیت مطلوب قرار داشته، اما این شرکت می‌تواند درقالب تولید فولادهای کیفی و با ارزش افزوده بالاتر زمینه‌های همکاری با شرکت ملی فولاد ایران را فراهم کند. وی افزود: از ارائه پیشنهاداتی برای کاهش مصرف انرژی به ویژه در فصل زمستان در صنعت فولاد استقبال خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha