۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
برچسب اصالت کالا و مراکز چاپ آن

برچسب اصالت کالا و مراکز چاپ آن

استفاده از برچسب اصالت روی انواع کالاها در حوزه های مختلف الزامی است و کالاهای بدون درج لیبل، از شرایط توزیع در بازار عرضه برخوردار نیستند.

به گزارش بازار، استفاده از برچسب اصالت از اهمیت بالایی برخوردار است و لزوم استفاده از آن برای بسیاری از گروه های جامعه مشخص است. تمام محصولاتی که در داخل تولید شده اند یا وارداتی هستند، دارای برچسب های اصالت برای توزیع و فروش می باشند. این برچسب ها نشان دهنده اصل بودن کالا و کیفیت مناسب محصولات می باشند. کالاهایی که این برچسب را نداشته باشند، نمی توان نسبت به کیفیت و اصل بودن آنها مطمئن شد.

کاربرد برچسب اصالت

غیر قانونی بودن کالاهایی که برچسب اصالت نداشته باشند باعث درک بیشتر اهمیت استفاده از این لیبل ها می شود. به عبارت دیگر برای توزیع و فروش محصولاتی که درج برچسب های اصالت روی آنها الزامی است، نمی توان بدون درج لیبل مورد نظر اقدام به فروش آنها در بازار داخلی کرد. انجام فروش این کالاها بدون استفاده از برچسب های اصالت باعث پیگرد قانونی از سمت بخش های نظارتی می شود.

یکی از تصمیمات مهم نهادهای نظارتی در سال ۱۳۹۰ برای کنترل بیشتر کالاها در بازار عرضه، استفاده از انواع لیبل اصالت روی کالاهای مختلف بود. به دنبال این تصمیم، چاپ لیبل‌های اصالت از طرف مراکز مختلف شروع شد. در سال‌های اولیه استفاده از این لیبل‌ها، بسیاری از مراکز تولیدی و وارداتی، اطلاعات کامل در مورد نحوه استفاده و کاربرد لیبل‌ها را نداشتند. این شرایط باعث شد تا ضرورت استفاده از این برچسب ها فقط برای کالاهای در نظر گیرد که ارتباط مستقیم با سلامتی انسان ها داشتند. با سپری شدن چند سال از این تصمیم، امروزه دامنه وسیعی از کالاهای داخلی و وارداتی مستلزم استفاده از این برچسب ها برای توزیع و فروش می باشند.

کسانی که از درج برچسب اصالت روی محصولات سود می برند، کدامند؟

استفاده از برچسب اصالت روی انواع کالاها یک امر کاملا هدفمند است که مزایای بسیار زیادی دارد ولی برخی از افراد این طور تصور نمی‌کنند. دلیل این تصور از طرف گروهی از مردم، نداشتن اطلاعات و آگاهی لازم نسبت به نوع کاربرد این لیبل ها است. با خرید لیبل های اصالت و درج آنها روی انواع کالاها، مزیت های بسیار زیادی برای مراکز تولیدی، شرکت های وارد کننده، مصرف کننده ها و نهادهای نظارتی ایجاد می شود. مزیت های بسیار زیادی در استفاده از این لیبل ها برای گروه های مختلف جامعه وجود دارد.

استعلام لیبل اصالت

یکی از مزیت های مهم استفاده از انواع برچسب اصالت، مربوط به گروه مصرف کنندگان است. به عنوان مثال، فردی را در نظر می‌گیریم که قصد خرید یک کالای آرایشی و بهداشتی را دارد. روی این کالا از لیبل های اصالت استفاده نشده و نمی توان اصالت و کیفیت آن را از طریق استعلام بررسی کرد. در چنین شرایطی احتمال اینکه استفاده از این کالا باعث ایجاد مشکلات پوستی در مصرف کننده شود، زیاد است. در مقابل این مصرف کننده نیز فرد دیگری قرار دارد که یک کالای آرایشی بهداشتی با برچسب اصالت خریداری می کند. این فرد با استعلام لیبل از اصل بودن و کیفیت کالا مطمئن شده و آن را با خیال راحت استفاده می کند. این قابلیت باعث می شود تا افراد به راحتی و با اطمینان بیشتر نسبت به خرید کالاها در بازار اقدام کنند.

گسترش کالاهای قاچاق در بازار عرضه نیز یکی از مشکلاتی است که مراکز تولیدی و وارد کننده های فعال با آن درگیر هستند. کاربرد لیبل اصالت کالا باعث شده تا از فروش بسیاری از کالاهای قاچاق و غیر قانونی در بازار جلوگیری شود. فروش بسیاری از محصولاتی که غیر قانونی وارد بازار داخلی می شوند، بدون برچسب اصالت و با قیمت عرضه ارزان‌تری صورت می گیرد. این امر باعث ایجاد ضرر در کسب و کارهای قانونی می شود. سازمان های نظارتی با ارائه برچسب های اصالت به کالاهای مجاز، از توزیع محصولات قاچاق و غیر اصل در بازار داخلی جلوگیری می کنند. تنها کالاهایی شرایط استفاده از این برچسب ها را دارند که اقدام به دریافت مجوز استفاده از این لیبل ها را با توجه به شرایط و استانداردهای خود داشته باشند.

درج برچسب اصالت روی انواع کالاها باعث کنترل محصولات توسط مصرف کنندگان و افراد معمولی نیز شده است که یک مزیت مهم برای نهادهای نظارتی به شمار می آید. در چنین شرایطی تمام مصرف کنندگان کالاها در نقش یک نظارت کننده هستند و می توانند با استعلام برچسب از اصل بودن کالاها مطمئن شوند. انجام این کار باعث کنترل و نظارت گسترده افراد روی عرضه محصولات در بازار شده و کار نهادهای نظارتی نیز راحت و سبک می شود.

بررسی اصالت محصولات با لیبل اصالت

چاپ لیبل اصالت و درج آن روی کالاها دلیل بر اصل یا قانونی بودن آن نیست بلکه باید از طریق استعلام بارکد، کنترل شود. روش های ساده و متنوعی برای بررسی اصالت کالاها وجود که می توان به سرعت آنها را انجام داد. گرفتن استعلام محصولات از روش های اینترنتی، پیامکی، تلفنی و...امکان پذیر است. گرفتن استعلام با هر کدام از این روش‌ها با سرعت عمل بالایی همراه است و می‌توان به راحتی به مشخصات و کیفیت محصول پی برد. امروزه استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای اسکن بارکد کاربرد گسترده ای برای گرفتن استعلام کالاها از طریق برچسب های اصالت دارند. امکان دانلود نرم افزارها و اپلیکیشن های مجاز از منابع معتبر و قانونی زیادی وجود دارد که کاربرد آن را برای افراد راحت کرده است.

چاپ برچسب اصالت

تهیه برچسب اصالت

روش های مختلفی برای دریافت و چاپ برچسب‌ اصالت کالا وجود دارد. با توجه به بالا رفتن نیاز به خرید لیبل های اصالت، برخی از شرکت ها به صورت اختصاصی در زمینه تولید کد، طراحی برچسب، فروش آن و حتی گرفتن مجوز دریافت برچسب ها از سازمان غذا و دارو فعالیت دارند.

یکی از مهمترین مراحل در ساخت انواع برچسب اصالت کالا، تولید کدهای منحصر به فرد برای انواع محصولات است. منحصر به فرد بودن این کدها باعث می شود تا استعلام اصل بودن و کیفیت محصولات به درستی صورت گیرد. انجام این مرحله باید توسط تجهیزات پیشرفته ای صورت گیرد که در شرکت های فعال در زمینه تهیه و فروش برچسب وجود دارد. کاربرد دستگاه های پیشرفته چاپ در این شرکت ها نیز باعث می شود تا کیفیت ساخت لیبل ها بالا رود. امکان تهیه این تجهیزات پیشرفته به دلیل قیمت های بالایی که دارند، برای شرکت ها و افراد معمولی امکان پذیر نیست. این شرایط باعث شده تا بسیاری از افراد برای تهیه و خرید لیبل های اصالت به شرکت های فعال در این زمینه مراجعه کنند.

علاوه بر استفاده از خدمات این شرکت ها در زمینه طراحی و چاپ انواع لیبل اصالت کالا، می توان از توانایی این مراکز برای دریافت مجوز استفاده از برچسب ها نیز استفاده کرد. متخصصان فعال در این شرکت ها دارای توانایی و اطلاعات بالایی برای کسب مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن می باشند. امکان استفاده از مشاوره این کارشناسان نیز وجود دارد که روی سرعت عمل و اجرای گرفتن مجوز تاثیرگذار است.

چاپ لیبل

برترین شرکت ها در حوزه چاپ لیبل اصالت

شرکت های برتر در زمینه ارائه انواع خدمات برچسب اصالت در کشور بسیار زیادند ولی همه آنها از کیفیت لازم در عرضه خدمات برخوردار نیستند. در ادامه به برخی از برترین شرکت های فعال در این بخش اشاره کرده ایم.

  • شرکت سلامت دارو ایرانیان : salamatdarou.com

  • شرکت پاپیروس پارس مهر : label-esalat.com

  • شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا : pishtazanesalat.com

  • شرکت کیمیا تجارت سیب سبز : esalatchap.com

با مراجعه به سایت هر کدام از این مراکز، می توان برای خرید انواع برچسب اصالت کالا و استفاده از سایر خدمات آنها اقدام کرد.

منبع https://esalatchap.com/

کد خبر: ۲۱۵٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha