۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
نحوه دریافت برچسب اصالت کالا و بررسی اهمیت آن

نحوه دریافت برچسب اصالت کالا و بررسی اهمیت آن

لیبل سفید کاغذی است با حاشیه زرد و نوشته مشکی که روی آن بارکد، تاریخ ساخت، تاریخ انقضا، شماره سریال محصول و غیره درج شده است، طبق قانون کلیه داروها و لوازم آرایشی باید دارای لیبل اصالت باشند.

به گزارش بازار، لیبل سفید کاغذی است با حاشیه زرد و نوشته مشکی که روی آن بارکد، تاریخ ساخت، تاریخ انقضا، شماره سریال محصول و غیره درج شده است، طبق قانون کلیه داروها و لوازم آرایشی باید دارای لیبل اصالت باشند.

از سال ۱۳۹۰ ارگان های نظارتی دولت، تصمیم گرفتند برای کنترل نظارت بر فروش کالا، از خود مصرف کننده کمک بگیرند. برای این کار تصمیم به تولید برچسب اصالت گرفته شد. البته در سال های ابتدایی، به دلیل عدم آشنایی مردم و نهادها با قوانین برچسب های اصالت، دریافت این برچسب فقط برای تولید کنندگان و وارد کنندگان مجاز محصولات سلامت محور الزامی بود. اما با گذشت چند سال، کم کم استفاده از این برچسب ها گسترش بیشتری پیدا کرد و امروزه دریافت این برچسب های اصالت و سلامت برای بخش بزرگی از محصولات داخلی و یا وارداتی قانونی الزامی است.

چاپ لیبل اصالت

چاپ لیبل اصالت، هر لیبل پس‌از آن‌که به‌صورت خام تولید می‌شود برای درج اطلاعات باید در دست چاپ قرار گرفته و در نهایت بر روی کالا چسبانده شود. چاپ لیبل اصالت امری تخصصی و حرفه‌ای است که باید توسط گروه حرفه‌ای انجام شود. درواقع با اینکه روند چاپ لیبل زمان بر نبوده و به طول نمی‌انجامد اما باید کاملاً اصولی صورت بگیرد. این کارت دارای استانداردها و روش‌های مختلفی است که توسط همه مجموعه‌های که در این حوزه فعالیت می‌کنند رعایت نمی‌شود این کار باید توسط گروهی متخصص از چاپگر آن انجام بگیرد مجموعه کژال با داشتن دستگاهی تمام اتوماتیک برای چاپ لیبل اصالت کالا می‌تواند بهترین خدمات چاپ را برای شما به ارمغان بیاورد شما می‌توانید با یک‌بار اعتماد به مجموعه کالایی با کیفیت و مناسب را دریافت کنید.

روش آگاهی از اصالت محصولات مختلف از طریق برچسب اصالت

برای آگاهی پیدا کردن از اصالت و سلامت یک محصول، باید برچسب درج شده روی آن محصول را مورد استعلام قانونی قرار دهید. روش های استعلام برچسب اصالت بسیار ساده است و مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید. برای این کار می توانید از روش های مختلف پیامکی، تلفنی، اینترنتی و... استفاده کنید. تمامی این روش ها در سرعت بالایی انجام می شوند و شما می توانید در کوتاه ترین زمانی که انتظارش را دارید، چک کردن سلامت محصول را انجام دهید. همچنین استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که موظف به اسکن بارکد هستند نیز از رایج ترین روش های استعلام اصالت کالا به شمار می روند. برای دانلود کردن این نرم افزارها و برنامه ها حتما از منابع معتبر و قانونی استفاده کنید.

چاپ لیبل اصالت

چه کالا هایی لیبل اصالت کالا دریافت میکنند؟

برای اینکه بدانید چه کالاهایی لیبل اصالت کالا دریافت میکنند در ادامه همراه ما باشید. درحال‌حاضر کلیه محصولات وارداتی و همچنین تمامی محصولاتی که تولید داخل کشور هستند ملزم به دارا بودن این لیبل اصالت کالا هستند ، چون ملاک اصلی تشخیص سلامت کالا همین لیبل است. پس اگر تمایل داشته باشید کالایی خریداری کنید ، جدا از این‌که وارداتی و داخلی باشد داشتن نشان سیب سلامت هیچ تضمینی برای تشخیص آن کالا به‌عنوان محصول اصل ، با کیفیت و سالم نیست و باید توجه‌تان به لیبل اصالت کالا باشد. وارد کنندگان در کنار لیبل فارسی نویس باید از لیبل اصالت کالا نیز استفاده کنند.

طرح بررسی و کنترل سلامت و اصالت کالا برای مبارزه با قاچاق و تقلبی شکل گرفت. این طرح زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام شد و فعالیت خود را با اقلام دارویی و مکمل‌ها شروع کرد و بعد از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح برای کلیه کالاهای حوزه خوراک و سلامت و بهداشتی آرایشی اجرایی شد.سیستم اصالت کالا برای کنترل کالای غیر قاچاق از قاچاق ایجادشده که راهکار مؤثری است برای استعلام اصالت و سلامت کالا با استفاده از بارکدی که روی لیبل یا لیبل بر روی محصول زده می‌شود.

با استفاده از همین لیبل از تقلب افراد سودجو در تولید ، واردات و پخش انواع کالای مصرفی جلوگیری می‌شود. در این سیستم یک نرم‌افزار سراسری کنترل اصالت و سلامت کالا ارائه‌شده توسط دولت وجود دارد که در سمت دیگر سیستم اصالت و سیستم‌های صدور کد اصالت و سیستم‌های کنترل کدهای اصالت قرار دارد.

مجوز ورود ،اعتبار کارخانجات تولیدی ، مراکز پخش و فروش ، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ، همگی برای کنترل اصالت کالا کار می‌کنند. این طرح کلیه محصولات خارجی وارداتی و داخلی را کنترل می‌کند و برای مصرف‌کننده و خریدار این اطمینان را به وجود می‌آورد که کالایی که خریداری می‌کنند از اصالت و سلامت برخوردار است.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha