۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
لزوم استفاده کشاورزان از قارچ‌کش‌های بادوام‌تر برای مبارزه با آفت گندم

لزوم استفاده کشاورزان از قارچ‌کش‌های بادوام‌تر برای مبارزه با آفت گندم

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور گفت: کشاورزان برای مبارزه بیشتر با آفت های گندم به خصوص بیماری زنگ زرد شایسته است از قارچ‌کش‌های بادوام‌تر استفاده کنند.

به گزارش بازار، اکبر آهنگران افزود: سه برگ انتهای بوته گندم بیشترین تاثیر را در عملکرد این محصول دارد و هرچقدر کشاورزان این سه برگ را از گزند آفات و بیماری‌ها حفظ کنند، عملکرد مناسبی خواهند داشت.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور از کشاورزان خواست هنگام مبارزه با بیماری‌های گندم، از قارچ‌کش‌های با دوام بیشتر، استفاده کنند و در این زمینه به کارشناسان حفظ نباتات استان‌ها مراجعه و توصیه‌های لازم را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در استان‌های نیمه شمالی کشور به جز گلستان و مازندران که هم اکنون مبارزه دارند، ماه اردیبهشت، ماه طلایی برای مبارزه با بیماری‌های گندم است.

آهنگران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به رشد تولید کمک کند، کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی در مزارع و باغات کشور است.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور خاطر نشان کرد: بر اساس آمار جهانی، عوامل خسارت‌زای گیاهی ظرفیت بیش از ۴۰ درصد خسارت به تولیدات گیاهی را دارند و در صورت عدم کنترل، موجب افت عملکرد خواهند شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 0
      با این قیمت گندم اصلا ببینید کسی گندم میکاره ؟؟
    • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 0
      گندم نباید از 30تومان کم تر بشه..هم به ضرر کشاورز هست هم خود دولت
    • کشاورز جیب خالی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      اولا با کدام پول سم بخریم.دوما کدام سم مرغوب را سراغ داری کا اثرگذارباشه.....تکنیکال سموم مرغوب در انحصار اتحادیه اروپاست و شما را تحریم کرده....استفده ازسموم داخلی و چینی و هندی بی فایده است و فقط هزینه اضافه به کشاورز تحمیل میکنه.بقول معروف آب در هاون کوفتنه۱۵