۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
مبارزه ۴۰۰ هزار هکتاری با بیماری‌های گندم

مبارزه ۴۰۰ هزار هکتاری با بیماری‌های گندم

مدیرکل دفتر کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با بیماری‌های گندم تاکنون در سطح ۴۰۰ هزار هکتار از سوی کشاورزان صورت گرفته که حدود ۱۵ درصد از آن مربوط به بیماری زنگ زرد است.

به گزارش بازار، اکبر آهنگران افزود: حدود ۶۰ هزار هکتار از این سطح مبارزه، مربوط با مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم می‌باشد.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: علایم بیماری زنگ زرد گندم ابتدا در مزارع دو استان خوزستان و ایلام در اواخر بهمن مشاهده شد و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، بخشی از مزارع استان‌های بوشهر، فارس و اخیرا کرمانشاه و لرستان و گلستان نیز بیماری را نشان دادند که با توصیه‌های کارشناسان حفظ نباتات، مبارزه نیز آغاز شد.

وی با بیان این که مبارزه با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گندم در استان‌های کشور ادامه دارد، اظهار داشت: در سال زراعی جاری بارندگی‌ها در استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور بیش از حد نرمال بود و همین امر شرایط را برای بروز بیماری‌های گندم مساعد کرد.

آهنگران بر مبارزه به موقع با بیماری‌های گندم تاکید و به کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات توصیه کرد تنها به بیماری زنگ زرد توجه نکنند و سایر بیماری‌های گندم نظیر سفیدک و سپتوریوز را مد نظر قرار دهند، زیرا این بیماری‌ها می‌توانند خسارت‌زا باشند.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: سه برگ انتهای بوته گندم بیشترین تاثیر را در عملکرد این محصول دارد و هرچقدر کشاورزان این سه برگ را از گزند آفات و بیماری‌ها حفظ کنند، عملکرد مناسبی خواهند داشت.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha