۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
نایب رئیسی نیکزاد؛ مرهمی بر زخم های عمرانی ملی و محلی

نایب رئیسی نیکزاد؛ مرهمی بر زخم های عمرانی ملی و محلی

اردبیل - حضور یکی از نمایندگان استان اردبیل در مسند نائب رئیسی مجلس یازدهم، نویدبخش روزهایی خوش در جهت زدودن چهره زشت محرومیت در این خطه از کشورمان محسوب می شود.

مسلم نوروززاده؛ بازار: بالاخره بعد از مدتها گمانه زنی، استارت شروع به کار مجلس یازدهم با ریاست قالیباف و حضور علی نیکزاد منتخب اول حوزه مرکز استان به عنوان نایب رئیس مجلس، کلید خورد.

انتخاب نماینده ای از استان اردبیل در طول دهه های گذشته در جایگاه نائب رئیسی مجلس، به استثنای حضور چند ساله حسن نوعی اقدم در جایگاه هیات رئیسه، البته نه تا این حد، قطعا، مایه مباهات و افتخار تک تک شهروندان می باشد و از اینرو حضور یکی از نمایندگان استان در مسند نائب رئیسی مجلس یازدهم، نویدبخش روزهایی خوش در جهت زدودن چهره زشت محرومیت در این خطه از کشورمان محسوب می شود.

حضور نیکزاد در جایگاه نائب رئیسی، از دو منظر قابل بحث و بررسی است. از بُعد ملی و محلی. نیکزاد بواسطه حضور در یکی از وزارتخانه های بزرگ کشور، تعامل و کار در سطح بالا را بخوبی بلد است و این انتخاب نیز بواسطه همین شناخت می تواند مثمرثمر باشد.

اخذ نظر موافق نزدیک به ۲۰۰ نفر از نمایندگان دوره یازدهم در اولین روز از شروع به کار مجلس، علاوه بر لابی و رایزنی، نیازمند داشتن پتانسیل هایی فردی بود که حاصل جمع همه آنها، ثمره این انتخاب مبارک بشمار می رود.

در بُعد محلی، استان اردبیل سالهای متمادی از خلا نداشتن نمایندگان کارآمد و شایسته که بتوانند در راس مجلس شورای اسلامی از نام و آوازه این مرز و بوم دفاع نمایند، رنج می برد و این انتخاب با توجه به روحیه کاری و عملیاتی نیکزاد، این نوید را به شهروندان استان اردبیل می دهد که وجود ایشان در  راس قوه مقننه در کنار همدلی و مشارکت سایر نمایندگان استان، می تواند در حوزه های متعددی که سالهاست استان اردبیل از کمبود بودجه و عدم توجه وزرا، رنج دیده و باعث و بانی مشکلات مضاعف دیگری نیز شده است، رهایی یافته و یا حداقل با اهتمام ویژه و توجه جدی در ۴ سال آینده، به نقطه مطلوب و مورد قبول مردم برسد.

لازم است به این نکته اساسی نیز اشاره داشته باشم که تمرکز بر موضوعات مختلف و عدم جمع بندی و اشتراک نظر نمایندگان بر روی معضلات اصلی استان، یکی از دلایل حال و روز امروز ماست و چه خوب بود با استفاده از نطرات کارشناسان و دلسوزان استان، برای ۴ سال آینده، مطالبه اصلی مردم و نمایندگان بر پایه چند حوزه اساسی استان که نیازمند مداوا و ترمیم اساسی است بنا نهاده شود.

به عنوان مثال، مردم از مشکلات موجود در بخش کشاورزی آگاهند و تکرار چند باره این مشکلات توسط نمایندگان طی دوره های گذشته نیز نتوانسته دردی را دوا نماید و هر شهروند عادی استان نیز می داند که راه نجات کشاورزی و کشاورزان استان، توسعه صنایع تبدیلی است و از اینرو تکرار خطای گذشتگان با توجه به اینکه دوره نمایندگی برای موکلان به سرعت برق و باد می گذرد، علاوه بر اتلاف وقت و سرمایه استان، زمینه ساز روسیاهی و شرمندگی آنها را نیز باعث خواهد شد.

پیشنهاد می شود در ۴ سال آینده، وفاق و همدلی نمایندگان استان بر حول دو حوزه مهم و حیاتی که بیشترین تلفات و مشکلات استان نیز از آنها ناحیه حادث می شود، شامل: توسعه و گسترش راه های مواصلاتی و افزایش مراکز و امکانات خدمات بهداشتی و درمانی استان متمرکز شود. البته با اقداماتی ماندگار و بیادماندنی به طوری که ثمرات آن در سالهای پایانی مدت وکالت این بزرگواران قابل رویت باشد.

مطمئن باشید اگر در برآوردن انتظارات حداقلی هم استانی هایمان در این دو حوزه نمره قبولی بگیرید، علاوه بر افزایش مقبولیت مردمی، رضایت الهی را نیز کسب خواهید نمود. امیدواریم این انتخاب و انتخاب های بعدی سایر نمایندگان استان در صدر کمیسیون های مجلس، مرهمی باشد بر دهها زخم کهنه تلنبار شده از سالیان دور...

کد خبر: ۲۱٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha