۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
تبدیل رشد تولید به کاهش تولید در صورت عدم تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان
نماینده مردم کرمان در مجلس مطرح کرد

تبدیل رشد تولید به کاهش تولید در صورت عدم تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان

زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: با مدیرانی که منافع ملی را فدای بنگاه‌های اقتصادی خود می‌کنند، برخورد شود.

به گزارش بازار، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز(سه‌شنبه ۲۲فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ضمن تشکر از برنامه‌های جنابعالی در حوزه‌های مختلف مرتبط، انتظار است حسب مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در خصوص مبارزه با فساد موثرتر عمل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان کرمان به ویژه در حوزه صنایع و معادن بزرگ آن مسائل عجیب و غریبی وجود دارد، برخی از سوت‌زنی‌ها که موضوع آن در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح است توسط این جانب و گروه‌های مطالبه‌گر استان افشا شده است، ان‌شاء الله که سیاستمداران سودجو که عوامل آنها موثر در این فسادها بودند نتوانند در برخورد با این فسادها در سیستم قضایی تأثیرگذار باشند.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام در هفته قبل اشاره داشتند که برخی شرکت‌های بزرگ داخلی با وجود آن که مواد اولیه داخلی و تولید در داخل دارند، نرخ فروش خود را با دلارهای تلگرامی و غیرواقعی تنظیم نموده‌اند، نمونه بارز این فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت ملی مس ایران است. جالب است که یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت ملی مس طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ و رونوشت آن به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر حذف ارز نیمایی و فروش محصولات با نرخ بازار آزاد و تلگرامی تأکید کرده است.

زاهدی تأکید کرد: ضروری است که برخورد لازم با اینگونه مدیران که منافع ملی را فدای بنگاه اقتصادی خود می‌کنند، صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: به اطلاع می‌رساند تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان ذیربط به خصوص مواد اولیه که در ۲-۳ ماه اخیردچار مشکل شده است، از جمله لاستیک بارز؛ اگر تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان صورت نگیرد، خدایی ناکرده رشد تولید به کاهش تولید تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha