۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
چطور در سفر استانبول رژیم مان را رعایت کنیم؟

چطور در سفر استانبول رژیم مان را رعایت کنیم؟

هدف همه ما از سفرهای تفریحی این است که حداقل کمی به خودمان استراحت بدهیم و از فراغت خود نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش بازار، هدف همه ما از سفرهای تفریحی این است که حداقل کمی به خودمان استراحت بدهیم و از فراغت خود نهایت استفاده را ببریم. از این رو می‌دانیم که همیشه بخش زیادی از این لذت به غذاها و خوراکیهای دلچسب و خوش‌طعمی است که میچشیم. این خوراکیهای خوش‌مزه، هم می‌توانند شامل چیزهای عادی باشند که همیشه می‌خوریم اما لذت آن در سفر بیشتر است، و هم می‌تواند شامل غذاها و خوراکیهای مخصوص شهر یا کشوری که به آن رفته‌ایم باشد. موضوع غذا در مسافرت آنقدر اهمیت دارد که عده زیادی شناسایی رستورانها و کافه‌های محل اقامت خود را در اولویت می‌گذارند.

به عبارتی کافه‌گردی و رستوران‌گردی در شهرهای مختلف خصوصا شهرهای توریست‌پذیر و پرجاذبه بسیار رواج دارد. استانبول یکی از همین شهرهایی است که نمی‌توانید در آن قید خوراکیها و غذاهای خوشمزه و متنوع را بزنید. اگر همین الان هوس چشیدن غذاهای شهر توریستی استانبول به سرتان زده، می‌توانید خود را به تور لحظه آخری استانبول در سایت علی بابا برسانید. همچنین قیمت تور ۸ روزه استانبول هم به شما نشان داده شده است.

چگونه در استانبول چاق نشویم؟!

یکی از دغدغه‌های جدی افراد تپل یا کسانی که ورزشکار هستند و پیرو رژیم خاصی هستند این است که سفر ممکن است موجب افزایش وزن آنها شود. برای این امر نیاز نیست خود را از همه خوراکیهای خوشمزه و غذاهای جدید و دلربا محروم سازید. نکته این است که می‌توانید غذاهایی را برگزینید که به نسبت بقیه کالری کمتری دارند و آسیب کمتری را به رژیم شما می‌زنند. در ادامه با تعدادی از غذاهای ساده و در عین حال بسیار خوشمزه استانبول آشنا می‌شوید.

کدام غذاها را نباید در استانبول از دست داد؟

طبیعتا به هر شهر جدیدی که بروید لیست طویلی از غذاهای محلی و غیره وجود دارد که در زمان معین سفر خود نمی‌توانید تک به تک آنها را بخورید. با این حال می‌توانید تعدادی از آنها را در اولویت خود بگذارید که آنچنان بی‌نسیب نمانید. از آنجایی که شهر زیبا و پرطرفدار استانبول پر از خوردنیهای جذاب است و بسیاری از غذاهای آن مانند کباب ترک در سطح جهانی هم به شهرت رسیده است، بهتر است چند تا از محبوب‌ترین‌های آن را بشناسید و در اولین موقعیت امتحان کنید.

چطور در سفر استانبول رژیم مان را رعایت کنیم؟

بورک (Borek)

چطور است این لیست خوشمزه با صبحانه آغاز شود! این صبحانه معروف ترکیه که گاهی به عنوان میان وعده نیز صرف می‌شود، از سبزیجات، گوشت و پنیر درست می‌شود و لای خمیر یوفکا پیچیده می‌شود. می‌توان آن را هم با روغن روی گاز و هم داخل فر پخت. بورک غذایی است که در عین سادگی بسیار دلفریب بوده و صبحانه باب طبعی است.

سیمیت (Simit)

سیمیت نیز می‌تواند به عنوان یک نان از گزینه‌های صبحانه شما در شهر استانبول باشد. اگر اول صبح در خیابانهای شهر استانبول قدم بزنید، نان برشته و کنجدی سیمیت را در دست مردم میبینید که لای کاغذ پیچیده شده و عطر آن در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر پخش شده است. این نان خوشمزه را می‌توانید در اکثر کافه‌های استانبول هم ببینید.

این مطلب را هم بخوانید» بلیط چارتری تهران استانبول رفت و برگشت

اسکندر کباب (Iskender kebab)

شهر استانبول قابلیت آن را دارد که در آن انواع کباب را با مزه‌ها و ظواهری متفاوت بچشید. یکی از این کباب‌ها که در شهر بورسا و به طور کلی در کشور ترکیه هم بسیار مشهور است، اسکندر کباب است. این نوع از کباب مثل دونر کباب بر روی سیخ‌های عمودی پخته می‌شود و سپس برش داده می‌شود. سس یا به عبارتی چاشنی این نوع کباب، شامل گوجه فرنگی، روغن زیتون، فلفل و سبزیجات معطر نظیر جعفری و ریحان است که به همراه ادویه‌های مخصوص تفت داده می‌شوند. این چاشنی نقش به‌سزایی در طعم بی‌نظیر اسکندر کباب و همینطور در شهرت آن دارد.

لاهماجون (Lahmacun)

لاهماجون که به معنی گوشت و خمیر است، یک نوع پیتزای ترکیه‌ای به حساب می‌آید. این پیتزای خاص در مقایسه با پیتزاهایی که تا به حال دیده‌اید حجم و کالری بسیار کمتری دارد. به‌طوری که از یک لایه بسیار بسیار نازک خمیر مانند نون لواش تشکیل شده که روی آن با گوشت و پنیر و فلفل و ادویه و پیاز پوشیده و تنوری شده است. لاهماجون از غذاهای متداولی است که در همه محله‌های شهر استانبول یافت می‌شود.

چطور در سفر استانبول رژیم مان را رعایت کنیم؟

این غذاها در برابر تنوع زیادی که غذاهای استانبول و ترکیه دارند خیلی ناچیز و کم است اما لازم است هرکدام از اینها را درکنار سایر غذاهای دلچسب ترکیه یکبار امتحان کنید. اگر مایل باشید می‌توانید قیمت تور ۸ روزه استانبول را در علی بابا ببینید یا شرایط خود را برای همراهی با تور لحظخ آخری استانبول بسنجید.

مانتی (Manti)

مانتی درواقع نوعی پودینگ است که از خمیر و محتویات دیگر درست می‌شود. نحوه سرو آن اینگونه است که به صورت داغ و با ماست سرد همراه است. محتویات مانتی می‌تواند گوشت بره یا گوساله یا مرغ و ماهی باشد که با اسفناج و پیاز و سیر و سس گوجه و سبزیجات معطر و ادویه‌های مختلف طعم‌دار می‌شوند.


 

کد خبر: ۲۱۵٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha