۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
بازار سرمایه هنوز نسبت به سایر بازارها عقب است| ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت های بورسی
وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به بازار خبر داد؛

بازار سرمایه هنوز نسبت به سایر بازارها عقب است| ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت های بورسی

احسان خاندوزی گفت: بورس نسبت سایر بازارها کمتر رشد داشته و باید این تفاوت در رشد تعدیل شود به همین دلیل در مسیر بهبود اعتماد سهامداران بسته حمایتی از بورس تدوین و زمینه رشد فراهم شده است.

بازار؛ گروه بورس: وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار گفت: شرایطی که فروردین امسال نسبت به سال ۹۹ داشتیم قابل مقایسه نیست، زیرا از یک سو تولید و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورسی افزایش داشته است. از طرف دیگر بورس نسبت سایر بازارها کمتر رشد داشته و هم اکنون باید این تفاوت در رشد تعدیل شود. به همین دلیل ابتدا باید اعتماد سهامداران به بازار سرمایه برمی گشت، از این رو در آبان ماه بسته حمایتی از بورس تدوین شد و حدود نیم میلیون نفر از سهامداران سهام خود را بیمه کردند.

خاندوزی افزود: از همان زمان تدوین بسته حمایتی تاثیرات مثبت آن در بورس نمایان شد و در حال حاضر بسیاری از صاحبنظران معتقدند شرایط بورس برای ادامه رشد خوبی است.

احسان خاندوزی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری ها در کشور، گفت: در سال گذشته بدون تجدید ارزیابی ها ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده شده که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بوده است. همچنین بانک ها هم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از ابتدای دولت سیزدهم داشته اند و این به غیر از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در دولت های قبلی بوده است.

خاندوزی افزود: تامین مالی شرکت های بورسی از طریق اوراق از ۳۵ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او درباره تعیین نرخ خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرد: این نرخ ها براساس صورت های مالی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ تعیین شده و ممکن است بعد از اینکه صورت های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ منتشر شد شورای رقابت درباره نرخ خودرو تجدید نظر کند، اما به طور کلی قرار بود که قیمت خودرو ۳۵ درصد افزایش داشته باشد که در مقطع کنونی به ۲۹ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha