۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
تحقق ۸۰ درصدی اعتبارات وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عنوان کرد

تحقق ۸۰ درصدی اعتبارات وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱

بر اساس داده‌ها و اطلاعات آماری اعلام شده از سوی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، در سال گذشته ۸۰ درصد از اعتبارات مصوب این وزارتخانه در بخش‌های مختلف محقق شده است.

به گزارش بازار، محسن بختیار با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش‌های خوبی برای تحقق اعتبارات مورد نیاز بخش‌های مختلف وزارت نیرو از طریق اختیارات قانونی بودجه صورت گرفت، گفت: در سال گذشته وزارت نیرو از طریق سه بخش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه، ظرفیت و مجوزهای احکام قانون بودجه و ردیف‌های متفرقه که در اختیار این وزارتخانه قرار دارد، نسبت به تحقق اعتبارات اقدام کرده است.

بختیار در توضیح جزئیات تحقق این منابع افزود: مجموع اعتباراتی که از طریق بخش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه محقق شد چیزی حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که البته ۴ هزار میلیارد تومان آن در اسفندماه تخصیص پیدا کرد و در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو قرار گرفت.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، این منابع در چهار فصل کلی منابع آب، تحقیق و توسعه، آب و فاضلاب و انرژی و ۱۰ برنامه جزئی تخصیص پیدا کرده است که به طور مثال سهم برنامه عرضه آب ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و برنامه تأمین آب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین سهم برنامه توسعه تأسیسات فاضلاب و بازچرخانی آب ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سهم ارائه خدمات آب شهری و روستایی هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است.

بختیار در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته از طریق سایر اعتبارات و ردیف‌های متفرقه که بر اساس قانون بودجه در اختیار وزارت نیرو قرار دارد نیز ۴۰ هزار میلیارد تومان محقق شد، افزود: تحقق این میزان اعتبار در حالی بود که از این محل اعتبار مصوب سال جاری ۴۸ هزار میلیارد تومان بود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو همچنین بیان کرد: در مجموع از طریق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و سایر امکاناتی که قانون بودجه در اختیار وزارت نیرو قرار داده بود، چیزی حدود ۵۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار محقق شد که حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن در اسفندماه تخصیص پیدا کرد.

بختیار در همین رابطه افزود: تحقق مجموع اعتبار ۵۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته در حالی رقم خورد که اعتبار مصوب این سال به صورت کلی ۶۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha