۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
افغانستان بازار هدف مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی| لزوم فعال شدن ۷ بازارچه مرزی مشترک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

افغانستان بازار هدف مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی| لزوم فعال شدن ۷ بازارچه مرزی مشترک

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد افغانستان بازار هدف خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و وجود ۷ بازارچه مرزی مشترک یکی از مولفه های مهمی بوده که می تواند بر توسعه همکاری ها تاثیر بگذارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، در رابطه با اهمیت توسعه روابط اقتصادی با همه کشورهای همسایه خصوصا افغانستان، گفت: سیاست همسایه محوری از جمله اولویت های دستگاه دیپلماسی کشورمان است لذا این مولفه فرصت خوبی برای افزایش تعاملات در عرصه های مختلف خصوصا تجاری و اقتصادی را فراهم می کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افغانستان بازار هدف خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است، اظهار کرد: در واقع وجود مرز مشترک طولانی و ۷ بازارچه مرزی مشترک یکی از مولفه های مهمی است که می تواند بر رشد و توسعه همکاری های مشترک اقتصادی تاثیر جدی بگذارد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته میزان تجارت اقتصادی میان دو کشور از مرز ۳ میلیارد دلار نیز گذشته بود اما به دلیل رخدادهای اخیر این مهم کاهش یافت، ادامه داد: بسترهای تعامل تجاری از سوی جمهوری اسلامی ایران همواره فراهم بوده لذا هیات حاکمه افغانستان نیز برای توسعه روابط اقتصادی باید اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هیات حاکمه افغانستان نباید فراموش کند که ایران مسیر تجاری خوبی برای تامین نیازهای اساسی این کشور محسوب می شود لذا مقامات اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان باید برای این مهم برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد ترانزیت کالا نیز یکی از ظرفیت های مهم برای درآمدزایی دو کشور تلقی می شود از این رو برای بهره مندی از این توانمندی نیاز به برنامه ریزی مشترک است.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha