۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
همکاری دانش بنیان ها با صندوق بیمه کشاورزی برای کاهش خسارات

همکاری دانش بنیان ها با صندوق بیمه کشاورزی برای کاهش خسارات

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: ­با کمک شرکت‌های دانش بنیان قصد داریم ­ضمن آموزش به کشاورزان، در کاهش خسارت سرمازدگی و خشکیدگی به محصولات کشاورزی موثر باشیم.

به گزارش بازار، علیرضا آل امین با اعلام اینکه این طرح از بهمن ماه سال گذشته در کشور برای نخستین بار به اجرا گذاشته شده، گفت: شرکت‌های دانش بنیان ابتدا به صورت آزمایشی در باغات پسته استان کرمان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: اجرای طرح کاهندگی خسارت به منظور کاهش زیان به محصولات کشاورزان انجام می‌شود و ضمن پیشگیری از خسارت، پرداخت غرامت کمتری را در پی داشته که این در کاهش هزینه‌های دولت می‌تواند بسیار موثر باشد.

همکاری دانش بنیان ها با صندوق بیمه کشاورزی برای کاهش خساراتقائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، آموزش به کشاورزان و آگاهی آنان درباره بلایای طبیعی و روش‌های مقابله با آن را از دیگر دستاوردهای این طرح اعلام کرد و ادامه داد: در کشور بیش از ۱۶۰ محصول بیمه شده اند، بیمه اجباری دام و طیور بنا به مصوبه مجلس از جمله این بیمه هاست که در خاورمیانه برای نخستین بار کشور ما این بیمه را انجام داده است.

آل امین با بیان اینکه ایران از نظر بیمه محصولات کشاورزی رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: این صندوق در زمینه‌های مختلف کشاورزان را بیمه و حمایت می‌کند و برای اطمینان خاطر کشاورزان هنگام بروز خسارات احتمالی فعالیت می‌کند.

وی نقش ارگان‌های موثر در کاهندگی خسارت مانند سازمان تحقیقات کشاورزی را بسیار مهم خواند و گفت: با ستاد اجرایی فرمان امام مذاکراتی پیرامون بیمه صندوق بیمه داشته ایم که در صورت مشکل و عدم توانایی صندوق بیمه در پرداخت غرامت، ستاد این صندوق را بیمه کرده تا بتواند به کمک صندوق آمده و غرامت کشاورزان را پرداخت کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد:سعی صندوق بیمه محصولات کشاورزی براین است تا با استفاده از علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان در راستای کاهش خسارت قدم برداشته که با این کار می‌توان تا حدود زیادی از خسارت‌های احتمالی پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های مورد استفاده شرکت‌های دانش بنیان ابتدا به صورت آزمایشی در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند پس از راستی آزمایی که از طرف صندوق بیمه انجام می‌شود با این صندوق همکاری خود را آغاز کنند.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha