۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
فقدان شایسته سالاری در مدیریت کشور| صدمه وابستگی نفتی به اقتصاد
مدیر شرکت سفید زربال مطرح کرد؛

فقدان شایسته سالاری در مدیریت کشور| صدمه وابستگی نفتی به اقتصاد

گرگان- اسدی، مدیر شرکت سفید زربال با بیان این نکته که زیرساخت اقتصاد ما وابستگی شدید به نفت دارد، گفت: وابستگی درآمد کشور به نفت بسیار زیاد است که مهمترین علت آن ناشی از سیاست های داخلی است.

ایوب اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که زیرساخت اقتصاد ما وابستگی شدید به نفت دارد، گفت: وابستگی درآمد کشور به نفت بسیار زیاد است که مهمترین علت آن ناشی از سیاست های داخلی است.

مدیر شرکت سفید زربال استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی و متخصص را اندک دانست و گفت: این فرایند به دلیل نبود شایسته سالاری و عدم به کارگیری نیروی های مجرب در بخش دولتی است.

وی اقتصاد کشور را اقتصادی دولتی برشمرد و گفت: متاسفانه در پیکره دستگاه نظارتی دولت شایسته سالاری نیست و از متخصصین برای سیاستگذاری صحیح در مجموعه استفاده نشده است.

او اضافه کرد: سیاست اقتصاد دستوری نه تنها منجر به رونق تولید نمی شود که به مراتب برای تولید آسیب رسان است و در صورت تداوم آن را از بین خواهد برد.

اسدی ادامه داد: تاکنون کسی گام درست و کارشناسی نسبت به بهبود وضعیت برنداشته و از طرفی هر اقدامی که صورت می گیرد در راستای حذف تولید است.

وی با بیان اینکه نیاز به تلاش برای توسعه تولید نیست، افزود: دولتمردان اگر بنا را بر حفظ ظرفیت موجود داشته باشند هم خوب است اما در عمل مشاهده می شود که هرسال میزان تولید ناخالص داخلی کاهش می یابد.

این فعال اقتصادی افزود: با این سیاست هایی که دولت در پیش گرفته نمی توان ظرفیت موجود تولید را حفظ کرد چه رسد به رشد تولید و رونق اقتصادی.

او موانع صادرات را یکی دیگر از علل عدم توسعه اقتصاد کشور برشمرد و افزود: همین میزان ارزآوری اندکی که از صادرات می شود هم به واسطه بخش نامه های خلق الساعه حذف شده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha