۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار راه‌اندازی شد
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری:

سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار راه‌اندازی شد

استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از راه اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از راه اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سه حوزه مدیریت جلسات ستادهای بازآفرینی شهری، برنامه و عملکرد اقدام مشترک و نوسازی مسکن در آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار عنوان کرد: مطابق مفاد مصوبه هیات وزیران و مصوبه بند یک جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری، ستادهای بازآفرینی شهری استان و شهرستان‌ها موظفند نسبت به اولویت‌بندی، تدوین و تصویب برنامه‌ها و پروژه‌های احیا، بهسازی و نوسازی محلات هدف در قالب برنامه جامع اقدام مشترک با اولویت نوسازی مسکن و ایجاد هماهنگی بین بخشی و نظارت بر اجرای مصوبات اقدام کنند.

استادی افزود: در این راستا به منظور برنامه‌محور کردن برگزاری جلسات ستادهای بازآفرینی شهری و وضعیت تحقق مصوبات و همچنین مکان محور کردن اقدامات اعضای ستاد در حوزه نوسازی مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری مصوب، سامانه ستادهای بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد.

وی در ادامه با اشاره بر اهمیت نقش ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه‌های ستاد استانی و شهرداری‌های مراکز شهرستان به عنوان دبیرخانه‌های ستادهای شهرستانی بازآفرینی شهری در بارگذاری برنامه اقدام مشترک و عملکرد نوسازی مسکن بر لزوم هماهنگی فرابخشی جهت نیل به اهداف عالی ستادهای بازآفرینی شهری پایدار تاکید کرد.

استادی درباره نقش شهرداری‌های مراکز شهرستان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: شهرداری‌های مرکز شهرستان وظیفه بارگذاری برنامه زمانبندی جلسات، میزان تحقق مصوبات ستادها، برنامه و عملکرد نوسازی و تولید مسکن و اقدام مشترک دستگاه‌های عضو ستادهای بازآفرینی برای شهرهای دارای محدوده مصوب بافت‌های ناکارآمد شهری (بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی) را بر عهده دارند. همچنین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز موظف به بررسی، تایید صحت، پایش و ارسال برنامه به دبیرخانه ستاد ملی هستند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به قابلیت مکان محوری در سامانه مذکور افزود: به همت دفتر فناوری اطلاعات شرکت، امکان درج برنامه به صورت مکان محور وجود دارد که خود می‌تواند گامی موثر در راستای تسریع بارگذاری اطلاعات و هچنین سهولت در بررسی و پایش برنامه در محلات هدف بازآفرینی شهری باشد.

استادی از دیگر قابلیت‌های سامانه به امکان بارگذاری عملکرد نوسازی و تولید مسکن بر اساس برش‌های استانی ابلاغی توسط شرکت به استانداری‌ها به عنوان روسای ستادهای استانی بازآفرینی شهری پایدار و همچنین بارگذاری اقدامات انجام شده در محلات هدف اشاره کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اقدام‌های ستادهای بازآفرینی شهری، اظهارکرد: هر گونه حمایت اهرمی شرکت از شهرداری‌ها و سایر اعضای ستادهای بازآفرینی شهری در محلات هدف بر اساس برنامه و گزارش عملکرد مندرج در سامانه ستادها خواهد بود.

گفتنی است سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سه حوزه جلسات ستادها، برنامه و عملکرد نوسازی مسکن و اقدام مشترک اعضا ستادها راه‌اندازی و نام‌ کاربری و رمز عبور برای ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی و بیش از ۳۸۵ شهرداری مرکز شهرستان ایجاد و در ابتدای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha