۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
قیمت هر روز پس از استعلام از چندین تامین کننده مواد تعیین می شود
مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس:

قیمت هر روز پس از استعلام از چندین تامین کننده مواد تعیین می شود

شکوری مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس گفت: یکی از دردسرهای تولید این است که هر روز باید از ۱۰ تا ۱۲ تامین کننده مواد اولیه قیمت بگیریم تا قیمت روز مشخص شود.

گروه استان ها؛ بازار : برخی محصولات و تولیدات ایران جزو برترین ها در دنیاست و گاهی نه تنها با تولیدات مشابه خارجی برابری می کند بلکه گاهی از نوع مشابه خارجی نیز برتر است که این نشان از نبوغ و پیشرفت علمی جوانان ایران دارد.

این نوع تولیدات و محصولات شرایط و زمینه مناسبی برای صادرات و ارزآوری برای کشور دارد اما تحریم ها و از طرفی موانع پیش پای تولید اجازه این رشد وتوسعه را نمی دهد. شرکت آسانسور و پله برقی الفارس یکی از این شرکت هاست که با تولید محصول خاص و ورود اینترنت اشیاء به آسانسور تحول بزرگی در صنعت آسانسور به وجود آورده است. گفتگوی بازار با مصطفی شکوری مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس مروری بر وضعیت تولید این شرکت است.

*از فعالیت و روند تولید خود بگویید.

ما شرکت طراحی مونتاژ هستیم و صفر تا صد ساخت آسانسور را انجام می دهیم. قطعات شیت متال و فلزی مانند کابین، درب، براکت ها را خودمان تولید می کنیم و تقریبا سایر قطعات وارداتی هستند. می توان گفت۶۰ درصد مواد مورد نیازمان وارداتی و۴۰ درصد تولید خودمان است.

*آیا مواد اولیه خود را از بورس هم خریداری می کنید؟

ما از بورس خرید نکردیم، از تامین کنندگان و بازرگانانی که فعالیت دارند خرید می کنیم. تامین مواد اولیه قسمت کوچکی از کار ما هست، مشکلات و درگیری های دیگری داریم که دیگر به فکر جزئیات نبودیم تا برای خرید ارزان تر به بورس مراجعه کنیم. البته با توجه به وضعیت قیمتی که در حال حاضر به وجود آمده فکر می کنم این کار باید یکی از اولویت های ما باشد.

*برای تامین مواد اولیه وارداتی که گفتید، چالشی ندارید؟

کار بازرگانی مان را با شرکت های دیگری انجام می دهیم و تمرکزمان روی بحث طراحی و اجرا هست. قسمت واردات را برون سپاری کردیم و شرکت های دیگر برایمان انجام می دهند و خودمان را درگیر گمرک و بحث واردات نکردیم.

*افزایش قیمت و نوسانات بازار روی کار شما تاثیر گذاشته است؟

با توجه به نوع کار کردنمان و سابقه ای که داریم امسال سال بدی برایمان نبوده، ما روی پروژه های خاص کار می کنیم. البته که نوسان و افزایش قیمت دلار حاشیه سود ما را کم کرده است. کارهایی که ما انجام می دهیم معمولا رند بازار نیست و مشتری هایمان خاص هستند و کارهای خاص می خواهند. اما همکاران دیگرمان اذیت شدند چون بحث رقابت در کف بازار شدیدتر شده اما شرکت هایی که Top level کار می کنند در کشور انگشت شمار هستند.

ما از لحاظ فروش مشکلی نداریم ولی نوسان هست وقتی می خواهیم خرید انجام دهیم قرارداد را که امضا می کنیم تا تهیه اجناس یک فرایند ۱۰ تا ۱۵ روزه دارد که در این مدت شاهد کاهش حاشیه سود خود می شویم که این موضوع برای تولید کننده خوب نیست.

محصول جدیدی را برای اولین بار در ایران تولید کردیم در واقع اینترنت اشیاء را به داخل آسانسور آوردیم که یک تحول در صنعت ما به شمار می رود، فناوری دیپ لرنینگ ( آسانسور هوشمند) زمانی که شما وارد آسانسور می شوید چهره شما را شناسایی می‌کند و متوجه می شود شما چه زمانی از منزل خارج می شوید و چه زمانی بازمی‌گردید این فناوری آسانسور را به استقبال شما می‌آورد

*گفتید کار شما تاپ لول است و مشتریان خاصی دارید. کارهای شما چه ویژگی خاصی دارد؟

ما یک محصول جدیدی را برای اولین بار در ایران تولید کردیم در واقع اینترنت اشیاء را به داخل آسانسور آوردیم که یک تحول در صنعت ما به شمار می رود. فناوری دیپ لرنینگ ( آسانسور هوشمند) زمانی که شما وارد آسانسور می شوید چهره شما را شناسایی می‌کند و متوجه می شود شما چه زمانی از منزل خارج می شوید و چه زمانی بازمی‌گردید این فناوری آسانسور را به استقبال شما می‌آورد. بحث امنیت را به آسانسور آوردیم که چهره شما را شناسایی می‌کند و اگر فرد غریبه ای وارد آسانسور شود به مدیر ساختمان هشدار می‌دهد.

بحث surf mail trans گشت و گذار (پست الکترونیکی) را داریم که زمان سکوت آپارتمان را مشخص می کنیم و آسانسور در طبقات متوقف می شود و درب را باز و بسته می کند صدا را اندازه گیری می کند و اگر از حالت استاندارد خارج شده باشد به شرکت اعلام می‌کند. بحث handy Tek (تک دستی) هست که شما بدون نیاز به لمس صفحه آسانسور می توانید با حرکت دادن دست جلوی دوربین طبقه را انتخاب کنید. اینها کار هایی است که ما در زمینه آسانسور ها انجام دادیم.

*قیمت گذاری تان را چگونه انجام می‌دهید؟

یکی از دردسر های ما این است که هر روز باید قیمت بگیریم یعنی زمانی که می خواهیم استعلام قیمت بدهیم دائما باید با ۱۰ یا ۱۲ تامین کننده مختلف که قطعات ما را تامین می‌کنند هر روز هماهنگ باشیم تا قیمت درست مشخص شود معمولا با این وضعیت می‌گویند قیمت ها ظهر مشخص می شود و این وضعیت اذیت کننده است.

قیمت پروژه روی کاغذ با چیزی که در نهایت محاسبه می کنیم اختلاف بسیاری دارد و مقداری از حاشیه سود ما را کم می‌کند اما چاره ای نداریم، درست است که کار می کنیم و فروش داریم اما زمانی که قرارداد خوبی هم ببندیم خوشحال نیستیم به گونه ای که فقط گذران امورات است

قیمت پروژه روی کاغذ با چیزی که در نهایت محاسبه می کنیم اختلاف بسیاری دارد و مقداری از حاشیه سود ما را کم می‌کند اما چاره ای نداریم. درست است که کار می کنیم و فروش داریم اما زمانی که قرارداد خوبی هم ببندیم خوشحال نیستیم به گونه ای که فقط گذران امورات است. فقط برای اینکه افرادی که با ما کار می کنند برای خانواده خود روزی ببرند شرایط را تحمل می کنیم، چاره ای نداریم و منتظریم ببینیم وضعیت چگونه می شود.

*تاکنون از بانک ها وام گرفتید؟

با سود های بسیار زیادی که بانک ها دارند اصلا به صرفه نیست و وام نگیریم بهتر است. حدود ۱۰_۱۵ سال گذشته یک آسانسور را نصب می‌کردیم می‌توانستیم یک واحد آپارتمان بگیریم اما الان باید ۱۰ آسانسور نصب کنیم تا بتوانیم یک آپارتمان تهاتر کنیم. در این شرایط اگر ما وام هم بگیریم کمکی نمی کند.

*چه مقدار اشتغال زایی دارید؟

ما به طور مستقیم و غیر مستقیم تقریبا با ۱۵۰ نفر کار می کنیم. با همین ظرفیت فعالیت مان را انجام می دهیم اما اگر بازار ها باز شوند و ما بتوانیم محصولاتمان را صادر کنیم جای کار بسیار است با توجه به اینکه قیمت تمام شده در ایران کمتر از بازار های جهانی است، صادرات کمک بسیاری به ما می‌کند.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha