۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مدیران کارآمد با توسعه تولید بر تورم تاثیر بگذارند
یک اقتصاددان:

مدیران کارآمد با توسعه تولید بر تورم تاثیر بگذارند

گرگان- حق شناس، کارشناس حوزه اقتصاد گفت: مدیران کارآمد می توانند با توسعه تولید که منجر به افزایش عرضه می شود بر تورم تاثیر بگذارند.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مناسب بودن فضای سرمایه گذاری نیاز اقتصاد کشور است، اظهار کرد: مواردی از قبیل تاثیرگذاری و مهارت مدیران بنگاه های اقتصادی، از دیگر مواردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

این کارشناسی اقتصادی اضافه کرد: مدیران کارآمد می توانند با توسعه تولید که منجر به افزایش عرضه می شود بر تورم تاثیر بگذارند.

او سیاست های پولی و مالی کشور را از دیگر دلایل افزایش تورم دانست و گفت: نمی شود بودجه کل کشور 40 درصد افزایش یابد اما منابع کشور متناسب با این رقم افزایش نیابد.

وی ادامه داد: شکاف بین هزینه های قطعی و هزینه های احتمالی تبدیل به کسری بودجه و تورم می شود لذا باید به اصلاح این ساختار پرداخت و منابع مصارف کشور را متناسب با هم برنامه ریزی کرد.

این اقتصاددان ضمن یادآوری جراحی اقتصادی دولت سیزدهم در سال گذشته، گفت: نمی شود برای رسیدن به بهبودی دردی از جراحی را تحمل نکرد چراکه شرط بهبودی این است که تن به جراحی و سیاست های انضباطی و انقباضی پولی و مالی دهیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha