۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
افزایش حق مسکن کارگران کمکی به تامین خانه نمی کند
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

افزایش حق مسکن کارگران کمکی به تامین خانه نمی کند

گرگان_طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان از افزایش 300 هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ بسیلر ناچیز است و کمکی به اجاره یا تهیه مسکن کارگران نمی کند.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مبلغی که دولت برای حق مسکن تعیین کرده نه تنها جای خالی نبود مسکن کارگران را پر نمی کند بلکه با این هزینه های اجاره حتی کمک کننده هم نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با بیان اینکه حق مسکن کارگران امسال 300 هزار تومان افزایش یافته، افزود: سال گذشته حق مسکن کارگران 650 هزار تومان بود که امسال این رقم به 900 هزارتومان افزایش یافت، با اینحال تغییری در حل مشکل مسکن کارگران ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: در فصل بهار که بیشتر نقل و انتقالات خانه های اجاره ای رخ می دهد ما شاهد چندین برابر شدن نرخ رهن و اجاره منازل به نسبت سال گذشته هستیم بنابراین افزایش حق مسکن نسبت به تعرفه های جدید اجاره مسکن، بسیار ناچیز است.

طالبا با اشاره به این نکته که رفع چالش مسکن کارگران مسئله ای بسیار مهم است، یادآورشد: دولت باید تعاونی های مسکن کارگری ایجاد کند و زمین رایگان در اختیار آنها قرار دهد و با ساخت منازل به شرط تملیک این مشکل کارگران را مرتفع سازد.

به گفته وی، طبق قانون، کارگاه های بزرگ و کارخانه ها موظف به تشکیل تعاونی مسکن هستند و از سوی دیگر دولت باید امکانات لازم را در اختیار این تعاونی ها جهت ساخت و ساز منزل برای کارگران قرار بدهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان خاطرنشان کرد: حق مسکن کارگران با توجه به شرایط حاکم بر کشور نمی تواند جایگزین مسکن آنها باشد بنابراین دولت باید برای رفع چالش مسکن این قشر تدبیری اساسی داشته باشد.

طالبا ادامه داد: با توجه به تورمی که در اقتصاد کشور وجوددارد دولت باید به قشر کارگری توجه ویژه تری داشته باشد تا امکان خرید مسکن برای این قشر فراهم شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha