۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
سرمازدگی به باغهای پسته رفسنجان خسارت زد
فرماندار رفسنجان:

سرمازدگی به باغهای پسته رفسنجان خسارت زد

کرمان - رضایی، فرماندار رفسنجان از خسارت جدی سرمازدگی به باغهای پسته رفسنجان خبرداد.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: رفسنجان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته در جهان محسوب می شود و در ایران نیز اصلی ترین تولید کننده پسته است که این محصول از نظر حجم و کیفیت بی رقیب است.

وی گفت: هزاران هکتار باغ پسته در این شهرستان وجود دارد و هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و یا فصلی در این زمینه ارتزاق دارند.

وی ادامه داد: هزاران میلیارد تومان در طول سالها برای پویایی این صنعت در شهرستان هزینه شده است و شامل باغها و زیر ساختها از جمله ترمینالهای ضبط پسته و صادرات می باشد.

۲ سال خسارت پی در پی به باغ های پسته

فرماندار رفسنجان افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر خسارتهای زیادی به باغهای پسته شهرستان وارد شده است که میتوان به سرمازدگی سال گذشته اشاره که کرد بخش عمده ای از پسته شهرستان را نابود کرد از سوی دیگر سیلاب در این شهرستان بسیاری از باغهای حموه رفسنجان و دشت کبوترخان و دشت بین رفسنجان و انار را فرا گرفت و به محصولات باقیمانده خسارت زد.

وی افزود: در سال جاری در زوهای گذشته افت دمای مکرر در رفسنجان روی داد و خسارتهای مجدد در این شهرستان کشاورزی را با خطری جدید مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: بخشی از باغها خسارت جدی دیده اند و محصولی در این باغها باقی نمانده است و با توجه به دو سال خسارت پی در پی اقتصاد مردم با چالش جدی مواجه است.

فرماندار رفسنجان افزود: از کشاورزان می خواهیم از امسال با توجه به ادامه روند سرمازدگی و تغییرات اقلیمی مکرر دستگاه های لازم را برای جلوگیری از تنش های دمایی خریداری کنند و مراکز تحقیقاتی نیز باید روشهای مدرن و مناسب را برای جلوگیری از خسارت ها در سال های آینده در نظر بگیرند و کشاورزان را با روشهای نوین آشنا کنند.

حشن رضایی ادامه داد: از دولت می خواهیم حمایتهابی لازم را از کشاورزان انجام دهند.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      کشاورزی روبه نابودی است ازیک طرف سرمازدگی از طرفی گرانی کودوسموم از طرفی مسعولان بی مسعولیت پاینده کشاورزی صفر