۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
فراهم شدن زیرساخت‌ها برای فعالیت ۲ هزار شرکت دانش بنیان کشاورزی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

فراهم شدن زیرساخت‌ها برای فعالیت ۲ هزار شرکت دانش بنیان کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: زیرساخت‌ها برای فعالیت ۲ هزار شرکت دانش بنیان کشاورزی فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: زیرساخت‌ها برای فعالیت ۲ هزار شرکت دانش بنیان کشاورزی فراهم شده که تاکنون ۵۰۰ شرکت آن راه‌اندازی شده است.

اعظمی ساردوئی با تاکید بر اینکه در خصوص رشد شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی از رئیس و معاونین سازمان تات سوالاتی طرح شد، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی از ۴ درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: پژوهشگران عمدتا تحقیقات پایه و مقاله تهیه می‌کنند که در نشست امروز کمیسیون اعلام شد آیین نامه ارتقاء و ترفیع پژوهشگران و اعضای هیات‌های علمی مراکز تحقیقات کشاورزی تغییر کرده و در صورت تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم این افراد به جای تهیه مقاله حضور آن‌ها در مزارع ملاک قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به رغم اینکه کشور ایران هشتمین کشور دارای ذخایر ژنیکی دامی و گیاهی است، بانک ژن فعال نیست و یکی از درخواست‌ها، راه اندازی بانک پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور بود که نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم اعتبارات آن در بودجه سال آینده دیده شود.

اعظمی افزود: باید ۸ هزار گونه گیاهی موجود در کشور حفظ و حراست شود هرچند که برخی از ارقام گیاهی کشور مانند نخود و گندم ایرانی در کشورهای دیگر مانند آلمان نگهداری و جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائل مطرح شده عدم توجه سازمان تات به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و آبخوان داری بود که در این خصوص پاسخ لازم ارائه نشد، ادامه داد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج به بخش علوم دامی بی توجه است که باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مطالبات مردم را با جدیت پیگیری می‌کند، عنوان کرد: دستورکار دیگر کمیسیون کشاورزی بررسی مسائل موجود در خصوص تولید و توزیع شکر بود و برخی از تولیدکنند معتقد بودند در اسفندماه مابه‌التفاوت شکر برای آن‌ها مشکلاتی را به همراه داشته، صنایع باید از سامانه بازارگاه سهمیه خود را تهیه کنند.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha