۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
کشت و فرآوری سنتی، گریبانگیر تولید برنج در کشور

کشت و فرآوری سنتی، گریبانگیر تولید برنج در کشور

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران، گفت: سرمایه گذاری لازم برای صنعتی کردن کشت برنج در کشور انجام می‌شود تا میزان ضایعات و هزینه های تولید این محصول کاهش یابد.

به گزارش بازار، محمد مختاریانی رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران، گفت: کشت سنتی آفت تولید برنج در کشور است و به‌رغم اینکه برنج ایرانی محصولی مرغوب است، اما کشت و فرآوری سنتی گریبانگیر تولید برنج ایرانی است و مشکلاتی چون شالیزارهای کوچک، عدم کشت صنعتی، استفاده از بذرهای اصلاح نشده و کارخانه‌های شالیکوبی و فرآوری قدیمی با درصد بالای ضایعات را به دنبال دارد.

مختاریانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای کشت و فرآوری صنعتی برنج یکی از اهداف اصلی انجمن است، افزود: در حوزه توزیع با بهره‌گیری از شبکه‌های پخش سراسری که اعضای انجمن در اختیار دارند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو انجمن، نقش پررنگی در تنظیم بازار بر عهده خواهیم گرفت.

وی، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف عالی انجمن رسیدن تولید برنج ایرانی به مرحله خودکفایی و فراهم شدن فرصت استفاده از برنج برای همه هموطنان است که از مسیر جذب سرمایه، توسعه کشت و صنعتی شدن فرآوری تحقق خواهد یافت.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha