۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کاهش قیمت خودروهای برقی شرکت تسلا

کاهش قیمت خودروهای برقی شرکت تسلا

شرکت تسلا برای پنجمین مرتبه در سال جاری، تخفیف قابل توجهی برای محصولات خود اعلام کرد و قیمت محصولات خود را بین دو تا شش درصد کاهش داده است.

به گزارش بازار، قیمت خودروهای برقی شرکت خودروسازی تسلا در آمریکا کاهش یافت.

شرکت خودروسازی تسلا در تلاش است بازار جدی برای خودروهای برقی ایجاد کند. مدیران این شرکت برای پنجمین مرتبه در سال جاری، تخفیف قابل توجهی برای محصولات خود اعلام کردند. این شرکت که به ایلان ماسک تعلق دارد، قیمت محصولات خود را بین دو تا شش درصد کاهش داده است. این کار برای افزایش تقاضا انجام شده است، اما کارشناسان می‌گویند این تخفیف‌ها می‌تواند به سوددهی شرکت ضربه وارد کند. با این تصمیم، قیمت برخی از مدل‌های خودروهای این شرکت، یک شبه پنج هزار دلار کاهش یافته است.

پس از افزایش مستمر و تدریجی قیمت خودروهای ساخت تسلا در دو سال گذشته، مسئولان این شرکت در سال جاری، سیاست کاهش قیمت را در پیش گرفته اند که برای بالابردن تقاضا است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارش میزان فروش شرکت تسلا در سه ماهه نخست امسال، کمتر از پیشبینی‌های تحلیلگران بود.

از زمان شروع سال جدید تاکنون، شرکت تسلا قیمت مدل پایه خود یعنی مدل ۳ را در مجموع به میزان ۱۱ درصد کاهش داده است. کاهش قیمت خودرو در مدل وای به میزان ۲۰ درصد بوده است. قیمت‌ها در گران‌ترین مدل خودروهای این شرکت یعنی مدل اس و مدل ایکس نیز کاهش یافته است.

کاهش قیمت به معنای آن است که برخی از مدل‌های خودروهای تسلا حالا می‌توانند مشمول اعتبارهای درنظر گرفته شوند که برای مالیات خودروهای برقی درنظر گرفته شده است. این مشوق‌ها براساس قانون دولت فدرال در زمینه کاهش مالیات‌ها درنظر گرفته شده است. این قانون سال گذشته تصویب شد.

به استناد گزارش ها، مشتریان کنونی تسلا با کمی تردید به این کاهش قیمت‌ها نگاه می‌کنند. آن‌ها نگران هستند که قیمت‌های جدید سبب شود ارزش خودروهای آن‌ها در معاملات خودرو، کاهش یابد. باوجود این، قیمت‌های جدید تسلا سبب می‌شود خودروهای این شرکت در بازار رقابتی خودروهای برقی، قیمتی مناسبتر پیدا کنند تا مردم برای خرید آن اقدام کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha