۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
ایجاد وحدت میان نقش‌آفرینان تولید از اهداف ایجاد انجمن تولیدکنندگان برنج ایران

ایجاد وحدت میان نقش‌آفرینان تولید از اهداف ایجاد انجمن تولیدکنندگان برنج ایران

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران یکی از اهداف تأسیس انجمن را ایجاد وفاق و وحدت نظر و عمل میان نقش‌آفرینان عرصه تولید برنج و همچنین رفع تعارض منافع میان تولید و واردات عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمد مختاریانی افزود: پیش از این در کشور تشکل‌هایی در حوزه برنج فعال بودند که از نظر حوزه فعالیت اعضاء یا فراگیری جغرافیایی محدود بودند ولی انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران، نخستین تشکلی است که در سطح ملی ایجاد شده و تمامی فعالیت‌های مرتبط در این صنعت را پوشش می‌دهد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: تولیدکنندگان عضو انجمن شامل شالیکاران و کارخانه‌های شالیکوبی صنعتی، فرآوری و بسته‌بندی هستند.

وی تاکید کرد: به‌رغم اینکه برنج ایرانی محصولی مرغوب و ارزشمند است، اما کشت و فرآوری سنتی گریبانگیر تولید برنج ایرانی است و مشکلاتی، چون شالیزارهای کوچک و عدم کشت صنعتی، استفاده از بذرهای اصلاح نشده و کارخانه‌های شالیکوبی و فرآوری قدیمی با درصد بالای ضایعات را به دنبال دارد.

مختاریانی با تأکید بر اینکه ورود گروهی از واردکنندگان عضو انجمن به عرصه تولید، خود گام بلند دیگری در رفع تعارض منافع و ایجاد یکپارچگی است، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف عالی انجمن رسیدن تولید برنج ایرانی به مرحله خودکفایی و فراهم شدن فرصت استفاده از برنج ایرانی برای همه هموطنان است که از مسیر جذب سرمایه، توسعه کشت و صنعتی شدن فرآوری تحقق خواهد یافت.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha