۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۳
نقش بازارچه‌های صنایع‌دستی در رونق گردشگری| ۳.۵ میلیارد تومان فروش در «چهلستون» داشتیم
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

نقش بازارچه‌های صنایع‌دستی در رونق گردشگری| ۳.۵ میلیارد تومان فروش در «چهلستون» داشتیم

اصفهان - عبداللهی؛ معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان گفت: در کنار جاذبه‌های مختلف شهر اصفهان برای گردشگران، صنایع دستی و سوغات خاص اصفهان از دلایلی است که موجب بازدید گردشگران از استان می شود.

نورالله عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به فروش چهار میلیارد تومان صنایع دستی اصفهان در بازارچه‌های نوروزی اصفهان، اظهار کرد: در کنار جاذبه‌های مختلف شهر اصفهان برای گردشگران، صنایع دستی و سوغات خاص استان اصفهان نیز یکی از دلایلی است که موجب بازدید گردشگران از اصفهان و اقامت حداقل یک شب آنها در شهر می‌شود.

وی ادامه داد: با اطلاع از این روند، بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در ایام نوروز در اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان برپا شد که نقش مهمی در رونق فروش صنایع دستی اصفهان داشت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: تنها در این بازارچه‌ها در مجموع بیش از چهار میلیارد تومان صنایع‌دستی فروخته شد که از این میزان بیش از سه و نیم میلیارد تومان به بازارچه باغ‌موزه چهلستون در شهر اصفهان تعلق داشت و مابقی مربوط به بازارچه‌های دیگر شهرستان‌های استان اصفهان است.

وی افزود: برپایی بازارچه های صنایع دستی روندی است که در کل کشور در ایام خاص سال دنبال می شود و در شهر اصفهان نیز همانند بسیاری از نمایشگاه های مربوط به صنعت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به طور معمول در چهلستون برپا می شود، اعتقاد داریم که این روند در طول سال و در مناسبتهای مختلف می تواند حفظ شود و علاوه بر کمک به رونق گردشگری در راستای توانمند شدن اقتصادی هنرمندان این عرصه نیز تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha