۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
سازه های شیشه ای مدرن در صنعت ساختمان را بهتر بشناسیم

سازه های شیشه ای مدرن در صنعت ساختمان را بهتر بشناسیم

شیشه به عنوان یک المان خنثی با اکثر دکوراسیون داخلی همخوانی دارد.

به گزارش بازار، شیشه ها به عنوان یک المان خنثی با اکثر دکوراسیون های داخلی سازگار هستند و این می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت این متریال در استفاده از داخل ساختمان ها باشد. امروزه، استفاده از شیشه به عنوان یک عنصر مدرن، شفاف، زیبا و امن، محدود به پنجره ها و نمای ساختمان نمی‌باشد و معماران تمایل دارند از آن در دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده کنند.

شیشه ها انواع مختلفی از جمله شیشه های رنگی، مات، هوشمند و... دارند که کاربردهای متنوعی در ساختمان ها دارند. از جمله این کاربردها می‌توان به درب های شیشه‌ای، پارتیشن های شیشه‌ای، نرده‌ها و جان پناه های شیشه ای، پله شیشه‌ای، ویترین های شیشه ای فروشگاه و مغازه ها، دیوار های شیشه ای، نما شیشه ای، کف ها و سقف های شیشه ای اشاره کرد.

در ادامه این مقاله، چند نمونه از این سازه های شیشه ای مدرن بررسی می شود:

نرده شیشه ای

  • نرده شیشه ای : یک نوع حفاظ شیشه ای مدرن می باشد که امروزه به خوبی توانسته است جایگزین نرده های سنگی ، فلزی و حتی چوبی شود.نرده های شیشه ای در اماکن مختلفی همچون بالکن ، تراس ، راه پله ، روف گاردن و دور استخر مورد استفاده قرار می گیرد . از ویژگی های مهم نرده شیشه ای دلباز نشان دادن محیط می باشد از انجاییکه شیشه ها شفاف هستند به خوبی نور را از خود عبور می دهند و این موضوع باعث بزرگتر کردن محیط میشود.همچنین نرده های شیشه ای دید وسیعی را به کاربران خود میدهد.با توجه به تمامی ویژگی های نرده شیشه ای قیمت مناسبی نیز دارند.قیمت نرده شیشه ای با توجه به میزان شیشه ی مصرفی و نوع نرده شیشه ای تعیین می شود ، البته شرکت درتیس برای راحتی کار در این مورد ، از محاسبه گر آنلاین قیمت نرده شیشه ای استفاده کرده است.شما عزیزان می توانید جهت تعیین قیمت به صورت آنلاین به وبسایت درتیس مراجعه نمایید.

قیمت نرده شیشه ای

نرده‌های شیشه‌ای جایگزین بسیار مناسبی برای نرده‌های چوبی و فلزی هستند. زیرا بدون اینکه مانع دید شما بشود، نمایی شفاف از محیط را ارائه می‌دهند و باعث بزرگ‌تر نشان دادن محیط می‌شوند. همچنین، نگهداری نرده‌های شیشه‌ای بسیار آسان است و با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند، برخلاف سیستم‌های نرده چوبی که هر سال نیاز به رنگ‌زنی و تعمیر دارند.

با استفاده از شیشه‌های لمینت دو لایه ۸ میلی‌متری در نرده‌های شیشه‌ای، این سازه‌ها کاملاً امن هستند و قابلیت تحمل بار تا ۳۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع را دارند. در مکان‌های کم تردد مانند فضاهای داخلی ویلایی یا منازل مسکونی، امکان استفاده از شیشه‌های سکوریت ۱۰ یا ۱۲ میلی‌متری نیز وجود دارد. اما برای جان پناه‌های شیشه‌ای و مکان‌های پرخطر مانند تراس و روف‌گاردن و یا راه‌پله، مکان‌های پرتردد طبق ضوایط آتش نشانی باید از شیشه های لمینت شده استفاده کرد.

نرده های شیشه ای انواع مختلفی دارند .نرده شیشه ای دفنی ، نرده شیشه ای اکسپوز ، نرده شیشه ای اسپیگت و فیکس پوینت که با توجه به نظر کارفرما و نوع زیر ساخت در محل پروژه می توان از یکی از مدل ها استفاده کرد.

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای ، به سقف‌هایی گفته می‌شود که از شیشه به عنوان متریال اصلی استفاده می‌کنند. این نوع سقف، علاوه بر تامین نور مورد نیاز ساختمان، با ایجاد ویو زیبا، ظاهری جذاب برای فضای داخلی ساختمان ایجاد می‌کند.

"اسکای لایت" در دو نوع ثابت و متحرک طراحی و اجرا می‌شود. در نوع ثابت، بازشویی در نظر گرفته نمی‌شود و در نوع  سقف شیشه ای متحرک، می‌توان سقف را به صورت دستی یا اتوماتیک باز کرد.

شیشه‌هایی که برای اجرای "سقف شیشه‌ای" به کار می‌روند، شامل شیشه‌های سه جداره و نشکن لمینت سکوریت هستند. این شیشه‌ها با توجه به ویژگی‌های خود، برای استفاده در این نوع سقف مناسب هستند.

"اسکای لایت" برای ساختمان‌های تجاری، اداری یا هتل‌ها بسیار مناسب است. اما نکته مهم دیگری که باید درباره آن اطلاع داشته باشید، این است که نوع متحرک سقف شیشه‌ای به علت وجود موتور مکانیکی و چالش‌های بیشتر اجرا، هزینه بیشتری نسبت به سقف شیشه‌ای ثابت دارد

پارتیشن شیشه ای

  • پارتیشن شیشه ای: این نوع پارتیشن ها از شیشه شفاف و بدون فریم تشکیل شده‌اند و به دلیل شفافیت و زیبایی آن‌ها، به طور گسترده ای در داخل ساختمان ها استفاده می‌شوند. پارتیشن های شیشه ای، به طور معمول به عنوان جدا کننده های فضای داخلی، همچنین برای جداسازی فضاهای مختلف مانند اتاق های کار، اتاق های جلسه، و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند

پارتیشن‌های شیشه‌ای برای تفکیک فضای داخلی اداره‌ها، منازل مسکونی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محیط‌های اداری بهترین گزینه جهت تفکیک فضاست، زیرا علاوه بر ایجاد حریم خصوصی برای افراد، بهترین راه برای به نمایش گذاشتن فضای داخلی محل کار است و باعث افزایش روحیه و کار تیمی بین کارمندان می‌شود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که با توجه به فضای قابل استفاده می‌توان از این مدل‌ها استفاده کرد. مدل‌های مختلف پارتیشن‌های شیشه‌ای عبارتند از:

  1. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره
  2. پارتیشن شیشه‌ای دو جداره
  3. پارتیشن شیشه‌ای اداری
  4. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس
  5. پارتیشن شیشه‌ای فریم دار
  6. پارتیشن شیشه‌ای رنگی و مات
  7. پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

هر یک از مدل‌های پارتیشن‌ها در مکانی خاصی نصب می‌شوند. به عنوان مثال، از پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره بیشتر در مکان‌های شلوغ استفاده می‌شود زیرا این نوع از پارتیشن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر عایق صدای بهتری دارند. و از پارتیشن‌های هوشمند، رنگی و مات نیز در فضاهایی که به امنیت و حریم خصوصی بیشتری نیاز است، مانند اتاق‌های کنفرانس و مدیریت، استفاده می‌شود

پارتیشن شیشه ای

درب شیشه ای

  • درب شیشه ای : این نوع درب بسیار شیک و مدرن است و در محیط های داخلی مانند اتاق‌های نشیمن، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و حتی درب های داخلی ساختمان ها استفاده می شود. درب های شیشه ای در واقع از شیشه سکوریت ، لمینت و یا رنگی ساخته می شوند و در کنار ظاهر زیبا، بسیار کاربردی و مقاوم نیز هستند

در گذشته، درب‌های چوبی و فلزی بیشترین کاربرد را در ساختمان‌ها داشتند و درب‌های شیشه‌ای به عنوان درب داخلی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. اما امروزه، استفاده از درب‌های شیشه‌ای به عنوان درب داخلی رواج بیشتری پیدا کرده است و این درب‌ها بهترین جایگزین برای درب‌های چوبی شده‌اند. زیرا علاوه بر زیبایی و مدرن بودن، بسیار مقاوم هستند و با تغییر رنگ یراق آلات و شیشه‌ها، درب‌ها را برای هر پروژه کاملاً شخصی‌سازی می‌کنند.

درب‌های شیشه‌ای، مناسب استفاده در فضای‌های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، استخر، سونا و غیره نیز می‌باشند چرا که خراب و یا پوسیده نمی شوند. زیرا یراق آلات استفاده شده در درب‌ها کاملاً ضد زنگ هستند و به علت وجود نوارهای درزگیر در چهارچوب‌های آلومینیومی، درب‌ها کاملاً عایق بو و حرارت هستند. شیشه‌های استفاده شده در درب‌ها از نوع سکوریت هستند، اما امکان استفاده از شیشه‌های لمینت با توجه به نظر کارفرما جهت افزایش امنیت نیز وجود دارد.

درب‌های شیشه‌ای در دو حالت لولایی و ریلی (کشویی) قابل نصب و اجرا هستند. همچنین، درب‌های ریلی یا کشویی در سه حالت فریم دار، فریم لس و اسپایدری نیز قابل اجرا هستند

درب شیشه ای

بالکن شیشه ای

شیشه بالکنی، یا همان بالکن شیشه ای، پنل های شیشه ای عمودی سکوریت می باشد که به جهت زیبایی، ایمنی، نفوذ نور و ... در طراحی ساختمان و نما به کار می‌رود. استفاده از شیشه در بالکن ساختمان مزایای بسیاری دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از: محافظت از کودکان و بزرگسالان، مقاومت بالای شیشه‌های بالکن (شیشه سکوریتی)، امکان پیاده سازی شکل و طرح به صورت دلخواه، زیباسازی ساختمان به شیوه‌های مدرن و امروزی، دل‌باز کردن فضای بالکن حتی اگر فضای کوچکی باشد، بهره‌مندی از نور آفتاب در تمام ساعات روز بدون اشعه‌های مضر، و جلوگیری از ورود هوای آلوده و همچنین حشرات مزاحم. با استفاده از شیشه بالکن، علاوه بر این‌ها، مناظر زیبا اطراف ساختمان نیز به راحتی قابل مشاهده است.

شیشه بالکنی بدون قاب: شما یک شیشه بالکنی زیبا خواهید داشت بدون اینکه خبری از اتصالات و پروفیل ها در نما موجود باشد.

شیشه بالکن ریلی: در واقع یکی از پرطرفدار ترنی مدل های شیشه بالکنی نوع ریلی و یا تاشو می باشد ، پنل های شیشه ای درون ریل به راحتی حرکت می کنند و می توانند در یک قسمت جمع شوند بدین ترتیب در مواقع لزوم شیشه ها بالکن را محصور می کنند و در صورتی که نیاز نباشد جمع می شوند و هوای آزاد وارد بالکن می شود.

بالکن شیشه ای

جانپناه شیشه ای

  • جانپناه شیشه ای : جان پناه های شیشه ای برای ساختمان های بلند قابل استفاده هستند. این جان پناه ها برای اطمینان افراد در صورت بروز حادثه یا حریق طراحی شده اند و در صورت نیاز، افراد می توانند از طریق آنها ساختمان را ترک کنند

منبع : https://doortis.ir

کد خبر: ۲۱۴٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha