۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
احتمال تعطیلی گسترده صنایع در نیمه نخست سال | خلق بخش نامه های جدید مانع توسعه تولید است
مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال مطرح کرد؛

احتمال تعطیلی گسترده صنایع در نیمه نخست سال | خلق بخش نامه های جدید مانع توسعه تولید است

گرگان- حمایت کار، مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال خلق قوانین و بخش نامه های جدید را مانع پیش روی تولید دانست و گفت: اگر قرار به همین روال باشد در شش ماه اول سال با تعطیلی گسترده صنایع مواجه می شویم.

نسرین حمایت کار در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت، اظهار کرد: برای رفع مشکلات پیش روی تولید و صنعت دولت باید از سیاست قیمتگذاری دستوری دست بکشد چراکه تداوم این روند فقط کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال افزود: این چند سال اخیر که برای تولید هدف گذاری شد دقیقا نتایجی عکس برای صاحبان صنایع داشت زیرا به قدری موانع بر سر راه تولید گذاشتند که منجر به توقف تولید در بسیاری از بخش ها شد.

او صدور بخش نامه های ضد و نقیض و نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی در حوزه تولید را از جمله مشکلات بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در چنین شرایطی تولید به هیچ عنوان برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی ندارد.

حمایت کار با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری مساله دیگری است که توان تولید را کاهش داده، افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه کالا و افزایش نرخ دلار این نوع سیاست معنی ندارد.

این فعال اقتصادی خلق قوانین و جرایم جدید برای تولیدکننده را دیگر مانع جدی پیش روی تولید دانست و اضافه کرد: اگر قرار به همین روال باشد در شش ماه اول سال با تعطیلی گسترده صنایع مواجه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال با بیان اینکه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد، گفت: هربار به کارشناسان و مدیران درباره مشکلات پیش روی تولید سخن گفتیم آنها ضمن اظهار اطلاع از این مسائل دستورات از وزارتخانه را بهانه کردند درحالیکه علم اقتصاد با دستور پیش نمی رود.

وی ضمن یادآوری افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال جاری، گفت: با توجه به تجربه تورم در سال های گذشته این مساله کاملا روشن است که این افزایش حقوق، پاسخگوی نیاز کارگران نخواهد بود بنابراین کارخانه دار مجبور است برای جلب رضایت نیرو خودش حقوق را افزایش دهد یا اینکه درگیری بین تولیدکننده و جامعه کارگری ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha