۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار از سوی عراق جهت احداث مسیر ریلی شلمچه-بصره
در نشست مدیران عامل راه‌آهن‌های ایران و عراق مطرح شد

اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار از سوی عراق جهت احداث مسیر ریلی شلمچه-بصره

مدیران عامل راه‌آهن‌های ایران و عراق جهت بازدید از پروژه ریلی شلمچه – بصره برای هفته اول اردیبهشت توافق کردند و مقرر شد تا پس از این بازدید و مطالعات میدانی جدید، مین روبی از مسیر آغاز شود.

به گزارش بازار به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر وزیر حمل و نقل عراق به اتفاق هیات همراه به تهران، نشست دو جانبه سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یونس خالد الکعبی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عراق روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

صالحی در این نشست با اشاره به مذاکرات پیشین راه‌آهن‌های دو کشور ایران و عراق جهت احداث مسیر ریلی شلمچه – بصره، اظهار کرد: این مسیر می‌تواند به عنوان یک مسیر خوب برای جا به جایی زائران ایرانی به سمت کربلا در طول سال مورد استفاده واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این مسیر ریلی، همچنین زائران عراقی می‌توانند با استفاده از قطار به ایران سفر کنند و به شهرهای زیارتی قم و مشهد مشرف شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران جهت مین روبی مسیر ریلی شلمچه – بصره خبر داد و اظهار کرد: طی توافقات انجام شده، مقرر شد که مین روبی این مسیر ریلی و احداث پل بر روی اروند رود (شط العرب) توسط ایران و احداث این مسیر ۳۲ کیلومتری از سوی راه آهن عراق انجام شود.

صالحی با ابراز امیدواری از اینکه با بهره برداری از مسیر ریلی شلمچه - بصره، سفر زائران ایرانی و عراقی تسهیل خواهد شد، افزود: بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان به اتفاق آقای یونس خالد، مدیرعامل محترم راه‌آهن عراق از این مسیر بازدید خواهیم کرد و پس از این بازدید و بررسی مطالعات انجام اینشده، مین روبی از این مسیر ریلی توسط ایران آغاز خواهد شد.
اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی جهت احداث مسیر ریلی شلمچه – بصره از سوی دولت عراق

یونس خالد، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عراق نیز در این نشست، با استقبال از هر گونه اتصال ریلی بین دو کشور ایران و عراق، اظهار کرد: دولت عراق آمادگی دارد تا بابت احداث این پروژه ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هزینه کند.

وی همچنین به تاکید نخست وزیر عراق مبنی بر انجام این پروژه در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و بر تسریع در این پروژه تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، مدیران عامل راه‌آهن‌های دو کشور ایران و عراق در خصوص احداث مسیر ریلی کرمانشاه – خسروی – خانقین نیز به گفت‌وگو پرداختند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha