۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
یک میلیارد و ۱۰۶میلیون تومان صنایع دستی در سیستان و بلوچستان فروش رفت
معاون گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان:

یک میلیارد و ۱۰۶میلیون تومان صنایع دستی در سیستان و بلوچستان فروش رفت

زاهدان- معاون گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در ایام نوروز امسال ۵۰ نمایشگاه صنایع‌دستی بر پا شد و یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان صنایع دستی به فروش رفت.

به گزارش بازار، رضا گنجعلی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی ورود مسافران به استان نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: دو میلیون و ۲۲ هزار و ۵۹۱ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

معاون گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، گفت: یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۲۸ نفر از ۴۶ روستا و ۵۷ منطقه نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان در این مدت بازدید کردند.

گنجعلی افزود: در ایام نوروز امسال ۵۰ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۸۰۰ غرفه در استان دایر شد و دستاورد آن فروش یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان اقلام بود.

وی از اجرای ۱۰۸ برنامه در جشنواره‌ها، نوروزگاه‌ها و شب‌های فرهنگی متقارن با ماه مبارک رمضان در طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: هفت هزار و ۵۳۱ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از هفت موزه و هفت پایگاه ملی و جهانی فعال در سطح استان بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۶۷ مورد تأسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری هتل‌آپارتمان، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، مراکز تفریحی و پانسیون‌ها میزبان مسافران نوروزی بودند، گفت: در این مدت تنها چهار مورد شکایت صورت‌گرفته که دو مورد آن مربوط به منطقه آزاد چابهار بوده و از حیث شکایات کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل وجود داشته است.

کد خبر: ۲۱۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha