۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
آقای میرکاظمی چطور از انضباط سخن می‌گوید در حالیکه هنوز برنامه هفتم را ارائه نکرده است؟
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

آقای میرکاظمی چطور از انضباط سخن می‌گوید در حالیکه هنوز برنامه هفتم را ارائه نکرده است؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: آقای میرکاظمی گویا فراموش کرده که پیگیری مسائل معلمان و اساتید دانشگاه وظیفه ذاتی کمیسیون آموزش است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمد مولوی، در واکنش به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در وهله اول برای آقای میرکاظمی متأسفم که دعوت رسمی مجلس به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات معلمان را نپذیرفت و در مجلس حضور پیدا نکرد و به جای آن در دولت یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه آقای میرکاظمی در مصاحبه خود به کرات از نظم و انضباط صحبت کرده است، گفت: سئوال اینجاست برنامه هفتم توسعه سازمان برنامه و بودجه کجاست و چرا در موعد مقرر به مجلس ارائه نشده است؟

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به قدری وظایف خود مانند رتبه بندی معلمان را با تأخیر انجام می‌دهد که ما برای اولین بار مجبور شدیم، قانون بودجه را بدون در نظر گرفتن قانون برنامه پنجساله توسعه مصوب کنیم. این نشان دهنده کم کاری سازمان برنامه و بودجه است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: شما که از انضباط دم می‌زنید، آیا ارائه نکردن قانون برنامه صدمه به کشور نیست؟ فقط یکی از بخش‌هایی که سازمان برنامه و بودجه در آن ضعف داشت، آموزش و پرورش بود. در شرایطی که برنامه‌ای وجود ندارد، شرایط بودجه کشور و رتبه بندی نیز اینچنین پیش می‌رود و با کسری مواجه می‌شود.

مولوی درباره بخش دیگری از اظهارات میرکاظمی مبنی بر اینکه چرا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مدام از رتبه بندی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها سخن می‌گوید، گفت: گویا آقای میرکاظمی فراموش کرده است که آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس است به همین دلیل آقای منادی تکلیف دارد تا این مسائل را پیگیری کند. مطالبه وی یک مطالبه شخصی نیست بلکه یک مطالبه عام برای دو قشر تأثیرگذار در تحول کشور است، اگر این پیگیری‌ها انجام نشود جای سئوال دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین استفاده از این عبارت که باعث تحریک و تشویش اذهان معلمان و اساتید دانشگاه می‌شوند، درست نیست و جای تأسف دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر محاسبه اعداد و ارقام مربوط به اجرای قانون رتبه بندی معلمان به مشکل خورده مقصر دقیقا سازمان برنامه و بودجه بوده که متولی محاسبه بار مالی قانون است. نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در تمامی جلسات تدوین آیین نامه اجرایی قانون و هیأت‌های ممیزه حضور داشتند، آیا قادر نبودند که بار مالی ناشی از اجرای این قانون را محاسبه کنند؟

وی افزود: در شرایطی که سازمان برنامه و بودجه عدد و رقم مربوط به رتبه بندی معلمان که جمعیتی حدود۹۳۰ هزار نفر می‌شوند را نتوانسته به درستی محاسبه کند، چطور می‌خواهد برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند. جالب اینجاست رئیس همین سازمان مدعی انضباط مالی نیز می‌شود ولی اولین قانون شکنی با ندادن برنامه پنجساله هفتم همین سازمان برنامه و بودجه است.

مولوی درباره روند تدوین گزارش کمیسیون آموزش مجلس گفت: گزارش نظارتی کمیسیون آموزش در خصوص اتفاقات پیش آمده در پرداخت حقوق معلمان با اطلاع هیات رئیسه به معاونت نظارت و با هماهنگی کمیسیون آموزش تدوین شد و مطالب مطرح شده در صحن اظهارات آقای منادی نیست بلکه نظر کمیسیون آموزش بوده است.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع اعضای کمیسیون آموزش یک روز زودتر از اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید از شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه خود به تهران آمدند تا در جلسه کمیسیون حضور یابند ولی آقای میرکاظمی در این جلسه حضور نیز تشریف فرما نشدند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: اینکه از جانب آقای میرکاظمی گفته شد که "آقای منادی یا هر کس دیگری می‌خواهد از نردبان معلمان برای گرفتن رأی استفاده کند"، توهین به فرهنگیان است. معلمان از اقشار فرهیخته و با درایت جامعه جامعه هستند و فضای سیاسی جامعه را به خوبی می‌شناسند، مگر معلمان نردبان هستند که کسی بخواهد از آن‌ها بالا برود؟

وی افزود: متأسفانه دستاوردهای رئیس جمهور انقلابی با یک تیم برنامه و بودجه ضعیف در حال صدمه دیدن است. در شرایطی که اقدامات خوبی در حوزه دیپلماسی کشورهای همسایه در حال انجام است، دولت باید برای تقویت حوزه اقتصادی نیز دست به تغییر بزند تا دستاوردهای دولت برای مردم ملموس شود. ای کاش آقایان از وزیر مستعفی آموزش و پرورش یاد می‌گرفتند که وقتی دید نمی‌تواند کاری کند استعفا داد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha