۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
ضرورت تقویت بُعد دانش‌بنیان در عرصه تولید کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ضرورت تقویت بُعد دانش‌بنیان در عرصه تولید کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری، به‌روزرسانی خطوط تولید و تقویت بُعد دانش‌بنیان در عرصه تولید کشور ضروری است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مجموعه‌های تولیدی و دیدار با کارگران با همراهی جمعی از مدیران و معاونین وزارتخانه از شرکت کاشی و سرامیک سعدی در تهران بازدید کرد.

مرتضوی با حضور در بخش‌های مختلف و خط تولید این کارخانه با کارگران و کارکنان آن از نزدیک دیدار کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران، بازدید از کارخانجات و حضور در جمع فعالان عرصه تولید کشور را امیدبخش عنوان کرد و گفت: این مهم در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای رشد تولید و انجام وظایف دولت در خصوص مانع‌زدایی از تولید کشور دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک سعدی، توسعه مبتنی بر دانش و افزایش اشتغال جوانان دنبال شده بود، افزود: به‌روزرسانی خطوط تولید و تقویت بُعد دانش‌بنیان در عرصه تولید کشور حیاتی است.

مرتضوی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص حق مسکن کارگری، گفت: با موافقت و تصویب هیأت وزیران مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در سال جاری ۹۰۰ هزار تومان شد که از فروردین‌ماه امسال باید به کارگران پرداخت شود.

وزیر کار اظهار داشت: سال گذشته مبلغ حق مسکن کارگران از سوی شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که برای سال امسال ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و هیأت دولت مصوبه پیشنهادی شورای عالی کار را بی‌کم و کاست و بدون تأخیر به تصویب رساند.

وی با بیان این‌که سرمایه انسانی موتور محرکه اقتصاد است، افزود: نیروی انسانی توانمند چرخ تولید را در کشور به گردش در می‌آورد و بر همین اساس هر اقدامی که انگیزه نیروی انسانی را برای کار و فعالیت کاهش دهد، مانعی برای تولید به شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha