۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
یک میلیارد ریال اعتبار به روستای هدف گردشگری روئین ابلاغ شد
مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین:

یک میلیارد ریال اعتبار به روستای هدف گردشگری روئین ابلاغ شد

بجنورد- مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین از ابلاغ یک میلیارد ریال اعتبار به‌منظور مطالعات بافت تاریخی این روستای هدف گردشگری شهرستان اسفراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حامد وظیفه‌شناس با بیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار به روستای هدف گردشگری روئین ابلاغ شد، گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ملی و در سطح پایگاهی باهدف بازنگری در عرصه و حریم محدوده روستا و تنظیم ضوابط اختصاصی به بافت تاریخی روستای روئین اختصاص داده‌شده است.

وی با اشاره به این‌که مرمت هشت بنای دارای ارزش فرهنگی تاریخی این روستا در حال انجام است، گفت: تاکنون اقداماتی ازجمله سنگ‌فرش و جداره سازی، مطالعه جی‌ای اس، مرمت و استحکام‌بخشی منازل صورت گرفته است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای روئین با اشاره به اینکه پایگاه مرمت بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین از سال ۹۷ شروع به کارکرده است، گفت: تاکنون اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

وظیفه‌شناس گفت: این روستا در سال ۸۷ با شماره ۲۲۷۷۷ به ثبت آثار ملی رسید و از سال ۹۷ پایگاه ملی میراث فرهنگی بافت تاریخی روستای رویین راه‌اندازی شد.

کد خبر: ۲۱٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha