۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
توسعه کشور به آموزش منابع انسانی توانمند نیاز دارد
مدیرعامل شرکت یاران بهار گلستان:

توسعه کشور به آموزش منابع انسانی توانمند نیاز دارد

گرگان- رودی، مدیرعامل شرکت یاران بهار گلستان با بیان اینکه عدم رشد اقتصادی کشور ناشی از غفلت، گفت: دلیل روند کُند رشد اقتصادی کشور، نگاه سطحی به موضوعات است.

آتانفس رودی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: حاکمیت باید بپذیرد که نیروی اصلی هر انقلاب اقتصادی در دنیا از بطن بازار و بخش خصوصی خارج می شود.

مدیرعامل شرکت یاران بهار گلستان با بیان اینکه ایجاد بستر یکنواخت برای خلق ایده و زیرساخت لازم برای توسعه از وظایف دولت‌ها به شمار می رود، گفت: منطقی کردن حقوق مالکیت و تامین سرمایه مالی بخش خصوصی از دیگر مواردی است که همواره بر عهده دولت گذاشته شده است.

این فعال اقتصادی معتقد است: کشور در شرایط فعلی به پژوهش های علمی و نبوغ افراد خاص برای سرعت بخشیدن به رشد نیاز دارد بنابراین برای ایجاد تحول همیشه به دانش فنی و مهارت نیاز داریم.

او با تاکید بر اینکه پیشرفت در حوزه فناوری یک نیاز جدی کشور به شمار می رود، افزود: هر پیشرفت فناورانه صاحبان کسب و کار را به سمت توسعه فعالیت، سرمایه گذاری و استفاده بهینه از مهارت ها و استعدادهای مجموعه خودش سوق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت یاران بهار گلستان اضافه کرد: بدون درس آموزی از تاریخ رشد و شکست اقتصادی کشورها و پشت کردن به دنیای تولید و تکنولوژی نمی توان پیشرفت کرد.

وی آموزش منابع انسانی را یکی از نیازهای امروز کشور دانست و گفت: ما بدون توجه به نبوغ افراد در بخش خصوصی و بدون ایجاد نهادهای فراگیر اقتصادی و بستر توسعه، نمی تونیم به رشد و توسعه امیدوار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه عدم رشد اقتصادی کشور ناشی از غفلت، افزود: به رغم ظرفیت و پتانسیل های موجود در کشور ما هنوز نتوانستیم به آن رشد اقتصادی مورد انتظار برسیم که این تنها به دلیل نگاه سطحی به موضوعات است.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha