۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
سال ۱۴۰۱ سال توفیق‌های متعدد برای شرکت بازآفرینی شهری بود
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

سال ۱۴۰۱ سال توفیق‌های متعدد برای شرکت بازآفرینی شهری بود

اولین جلسه عمومی مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، معاونان با کارکنان شرکت بازآفرینی شهری ایران صبح چهاردهم فروردین در محل سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تبریک سال نو، عید نوروز و حلول ماه مبارک رمضان ابراز کرد ما باید خود را در معرض نفحات این دو بهار قرار دهیم و طبق تاکید منابع دینی ما، مهمترین نفحات در ماه مبارک رمضان، بهره‌گیری از برکات قرائت قرآن کریم و ادعیه معصومین علیه‌السلام است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که کار و خدمت به مردم باید با هدف جلب رضای خدا باشد تا به نتیجه مطلوب برسد، افزود: ما باید بر خود ببالیم و این فرصت را مغتنم بشماریم که در این مجموعه مهم برای خدمت به مردم گرد هم آمده‌ایم.

آیینی با تاکید بر این که تلاش ما همواره بر این اساس بوده که سیاست های کاری خود را به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیک کنیم، اظهار کرد: ما باید امسال تلاش، ایده، ابتکار و پشتکار خود را به کار ببندیم تا رهنمودهای سیاستی معظم له در حوزه بازآفرینی شهری را جامه عمل صد درصدی بپوشانیم.

او با اعلام این که رهنمود مقام معظم رهبری در این زمینه به طور خلاصه عبارت است از "مردمی‌سازی و حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران و سازندگان به نوسازی مسکن در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری است"، خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته درباره سیاست‌ها و رویکردهای نو از قبیل مردمی‌سازی، معین‌سازی محلات و امثالهم صحبت کردیم که این مطالب باید تا پایان فروردین اسناد علمی و مستند آن را منتشر کنیم تا همه علاقمندان به مبانی کار و عملکرد شرکت آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "هر جا که مردم وارد شدند ما پیشرفت کردیم و پیروز شدیم"، تاکید کرد: ما اکنون در یک جنگ اقتصادی واقعی هستیم و باید آرایش جنگی به خود بگیریم تا در کارها توفیق پیدا کنیم؛ کار ما به سهم خود هم در مهار تورم و هم در رشد تولید نقش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جمله دیگری از بیانات رهبر انقلاب اسلامی با این مضمون که "باید نقشه ورود مردم در حوزه اقتصادی را به مردم نشان داد" و نیز "به مسئولان و صاحب‌نظران توصیه می‌کنم راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد را پیدا کنند"، گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران باید این مسیر را پیدا کرده و به مردم نشان دهد؛ بخش عمده‌ای از کار ما کاملا اقتصادی است و ما توفیق خودمان را در ورود سرمایه‌گذار و سازنده به حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده می‌دانیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که از ما خواسته شده تا زمینه تولید سریع و آسان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در بافت‌های فرسوده فراهم کنیم؛ تکلیف ما روشن است و ابهامی وجود ندارد و این مهمترین برنامه کلیدی ما در سال جاری است.

آیینی با تاکید بر اندوخته‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: اکنون وقت به میدان آوردن این دارایی و سرمایه هاست. امسال می‌خواهیم حداکثر توان، تلاش و ابتکار خود را برای توفیق اهداف شرکت به کار ببندیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: به فرموده رئیس جمهور محترم در جلسه هفته اول سال نو با مجموعه مدیران نظام "نگاه ما در انجام کارها باید نگاه انقلابی، جهادی و گره‌گشایی همراه با درایت باشد"؛ "سهم بالا در انجام کارها متعلق به مدیریت پیگیری و مدیریت جدی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که یک از رویکردهای اصلی بنده، اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت بازآفرینی شهری، پیگیری کارها و پروژه‌هاست، تصریح کرد: یکی از مهمترین اصول کاری در سال جاری این است که شرکت باید کم هزینه اداره شود و باید حداکثر صرفه‌جویی را انجام دهیم.

او با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر این که این دولت باید دولت صادق الوعد باشد، ابراز کرد: ما وعده فراهم نمودن زمینه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده توسط مردم را داده‌ایم و باید به آن عمل کنیم. باید تلاش کنیم تا بهره‌وری شرکت ارتقا پیدا کند. سال ۱۴۰۱ به رغم مشکلات و سختی‌های موجود، سال توفیق‌های متعدد برای شرکت بازآفرینی شهری ایران بود و بستر کار در سال ۱۴۰۲ را برای ما فراهم کرده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که نوسازی مسکن، تامین خدمات و توانمندسازی مردم اصلی‌ترین وظایف شرکت در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری است، گفت: این سه محور باید به موازات یکدیگر پیش بروند اما نوسازی مسکن که در سال‌های قبل مغفول بوده، الان اولویت اول ماست و همه توان شرکت و همه دفاتر باید در خدمت این کار قرار بگیرند. راهبر این هدف قرارگاه جهادی نوسازی مسکن است و همه باید با راهبری این قرارگاه در خدمت این کار قرار بگیرند.

آیینی در ادامه با اشاره به برنامه کلی عملیاتی که در ۸ محور تدوین شده و اولین محور آن تبیین بسته جامع تشویقی شهرسازانه است، اظهار کرد: با تمام تلاش‌های صورت گرفته و به رغم اطلاع‌رسانی هایی که در رسانه‌ها صورت گرفته و جلساتی که در استان‌ها برگزار شده، ارزیابی من این است که کمتر از ده درصد توانسته‌ایم برای شرکا خود و سازمان‌های مرتبط با این کار، موضوع را تبیین کنیم؛ هنوز خیلی از شهرداری‌ها و سازمان ‌های دیگر نسبت به این بسته بطور کامل آگاهی ندارند که برای این موضوع برنامه منسجمی با اعضای هیات مدیره اندیشیده شده است.

او در ادامه گفت: محور دوم اجرایی کردن بسته تشویقی شهرسازانه است که مهمترین بخش آن ملزم کردن دستگاه‌های مربوطه است و کار شرکت چیزی جز پیگیری نفس‌گیر و مجدانه نیست. محور سوم رصد نوسازی‌های مردمی است؛ یکی از ضعف‌های ما در شرکت این است که هنوز از اطلاعات میدان خبر نداریم و باید ظرف سه ماهه اول امسال کاملا به اوضاع میدانی مسلط شویم. محور چهارم بحث تامین تسهیلات نوسازی مسکن است. که حداقل باید برای تسهیلات بانکی ۱۵۰ هزار واحد پیگیری کنیم. محور پنجم دمیدن در جریان آگاهی بخشی به مردم و سازندگان است. محور ششم که به نوعی سخت‌ترین کار ماست عبارت است از تجهیز، آموزش و اعزام حلقه‌های میانی به محلات است که حداقل هزار حلقه میانی یا هزار گروه را در دستور کار قرار دادیم، هرچند انتظار من خیلی بیشتر است؛ تا این افراد وارد محلات نشوند و با مردم ارتباط چهره به چهره برقرار نکنند، توفیق آنچنانی در کار خود نخواهیم داشت. محور هفتم تهیه بستر نرم‌افزاری کار است که به ما کمک کند ارتباط سریع و راحتی هم با حلقه‌های میانی و هم با مردم ساکن در این محلات داشته باشیم. محور هشتم ضمانت اجرایی این کار است که ما باید با مطالبه‌گری از دستگاه‌ها آن را محقق کنیم و برای این یک ستادی در شرکت تشکیل می‌شود که هم پیگیری و هم پاسخگویی این موضوع را داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha