۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
آندهای سیلیکونی؛ نسل جدید باتری خودروهای الکتریکی| افزایش پیمایش خودروها تنها با یک بار شارژ
بازار خبر می دهد

آندهای سیلیکونی؛ نسل جدید باتری خودروهای الکتریکی| افزایش پیمایش خودروها تنها با یک بار شارژ

شرکت های گروه ۱۴ تکنولوژی و سیلا نانو تکنولوژی با جایگزینی الکترودهای سیلیکونی با گرافیت آند باتری های فعلی، نسل جدید باتری را ایجاد کردند.

بازار؛ گروه خودرو: برنامه تولید خودروهای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ خودروسازان و قطعه سازان را ملزم به افزایش پیمایش محصولات الکتریکی کرده است. از این رو تمرکز صنعت خودرو در سال جاری توسعه یا تولید نسل جدید «باتری» خودروهای الکتریکی است. باتری های نسل جدید باید با یک بار شارژ پیمایش بیشتری را داشته باشند و بتوانند تا اواسط دهه آینده با قیمت «اقتصادی» به تولید انبوه برسند. بر اساس این طرح، دو شرکت نوپا به کمک الکترودهای مبتنی بر «سیلیکون» نسل جدید باتری را معرفی کردند.

شرکت های گروه ۱۴ تکنولوژی و سیلا نانو تکنولوژی با جایگزینی الکترودهای سیلیکونی با گرافیت آند باتری های فعلی، نسل جدید باتری را ایجاد و برنامه توسعه و تولید آن را در واشنگتن دارند. مدیران ارشد این دو شرکت از آغاز تولید انبوه این باتری در سال آینده خبر می دهند. در این راستا به تازگی از سوی این دو شرکت فناوری اعلام شده که «ظرفیت اولیه تولید باتری با آند سیلیکونی حداکثر ۲۰۰ هزار باتری است، از این رو به دنبال طرح توسعه ای این مجموعه ها این ظرفیت تا سال ۲۰۲۵ سه برابر خواهد شد.»

اولین مشتری نسل جدید باتری شرکت های گروه ۱۴ تکنولوژی و سیلا نانو تکنولوژی، گروه خودروسازی فولکس واگن و شرکت پورشه است. دو شرکت مذکور تاکنون موفق به جذب ۶۵۰ میلیون دلار سرمایه برای احداث خط تولید و طرح های توسعه شدند.

رایکی لوبی، مدیرعامل و بنیانگذار گروه ۱۴ تکنولوژی امروز از احداث کارخانه جدید در کره جنوبی و همکاری با شرکت «اس کی» در سال جاری خبر داد و به نظر می رسد کره جنوبی قصد سرمایه گذاری جدی در توسعه نسل جدید باتری ها دارد.

آندهای سیلیکونی؛ نسل جدید باتری خودروهای الکتریکی| افزایش پیمایش خودروها تنها با یک بار شارژ

ژن بردیچفسکی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سیلا نانو، گفته است: «طی یک برنامه ۱۲ ساله قصد داریم تولید مواد اولیه آند نانو کامپوزیت سیلیکونی خود را از سال آینده در یک تاسیسات جدید در دریاچه موزس آغاز کنیم.»

گروه خودروسازی مرسدس بنز از هفته گذشته مذاکرات و بررسی ها خود را جهت همکاری و خرید باتری جدید شرکت های گروه ۱۴ تکنولوژی و سیلا نانو تکنولوژی برای سال ۲۰۲۵ آغاز کرده است. این خودروساز آلمانی برای محصول جدید اس یو وی خود یعنی ای کیو جی از باتری مذکور استفاده خواهد کرد. مدیران ارشد سیلا از احتمال سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری توسط زیمنس و ای تی ال برای افزایش ظرفیت تولید باتری آند سیلیکونی خبر دادند.

رایکی لوبی، مدیرعامل و بنیانگذار گروه ۱۴ تکنولوژی در خصوص اعلام نیاز مرسدس بنز، گفت: «تقاضای شدید برای آندهای غنی از سیلیکون توسط خودروسازان وجود دارد، بنابراین ما تحت فشار برای تامین نیاز خودروسازان هستیم. لذا برنامه تولید را سریعتر پیش خواهیم برد، حتی اگر کارخانه های واشنگتن و کره جنوبی با افزایش ظرفیت همراه و تولید رشد کند، نیازمند حمایت برای توسعه تولید هستیم.»

ژن بردیچفسکی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سیلا نانو معتقد است: «حدود ۱۰ سال زمان نیاز هست که سیلیکون جایگزین گرافیت در باتری ها شود، این عنصر می تواند عمر مفید باتری را نیز افزایش دهد.»

با این تفاسیر به نظر می رسد تسلا و شرکای سازنده باتری آن با بحران جدی توسعه باتری و کاهش ارزش سهام مواجه شوند.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha