۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
افزایش ۶۵ درصدی متراژ حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در ۱۴۰۱
معاون مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری اعلام کرد

افزایش ۶۵ درصدی متراژ حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در ۱۴۰۱

معاون مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: متراژ حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در سال ۱۴۰۱ در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور افزایش ۶۵ درصدی داشت.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، پیمان شوشتری‌زاده اعلام کرد: متراژ حفاری افقی و جهت‌دار در پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۳ متر ثبت شد در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۷ هزار و ۷۳۸ متر بود.

وی با اشاره به اینکه این متراژ حفاری روی ۳۸ حلقه چاه انجام شد، اظهارکرد: تعداد چاه‌های حفر شده به این شیوه در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰ حلقه بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود و در انجام‌ عملیات عبور از جداره، مغزه‌گیری و راندن مولتی‌شات نیز افزایشی محسوس داشتیم.

معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران درباره دیگر خدمت‌های تخصصی ارائه شده از سوی این مدیریت توضیح داد: با تلاش و همت متخصصان این حوزه در دوره مورد بررسی ۱۹۳ مورد عملیات نمودارگیری، ۴۸۳ مورد نمودارگیری سطحی و ۳۲۳ عملیات چاه پیمایی انجام شد که این موارد در سال ۱۴۰۰ به‌ترتیب ۱۳۵، ۴۶۸ و ۲۴۶ مورد عملیات بوده است.

شوشتری‌زاده گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۱ این مدیریت موفق به انجام یک هزار و ۴۱ مورد عملیات تخصصی به چاه‌های نفت و گاز در مراحل حفاری و در حال بهره‌برداری شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۸ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال ۱۴۰ با توجه به برنامه‌ریزی به‌عمل آمده تلاش بر این است که در ارائه خدمات ویژه حفاری رشد فزاینده داشته باشیم و همه ظرفیت‌های موجود به‌نحو مطلوب به‌کارگیری شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha