۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
مسیر بی راهه حکمرانی در اقتصاد | مشوق های مالیاتی ضروری است
مدیرعامل شرکت آریا صدف ایرانیان:

مسیر بی راهه حکمرانی در اقتصاد | مشوق های مالیاتی ضروری است

گرگان- جوادی، مدیرعامل شرکت آریا صدف ایرانیان گفت: نظام حکمرانی کشور در حوزه اقتصادی این سال ها به بیراهه رفته است.

احمد جوادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نظام حکمرانی کشور در حوزه اقتصادی این سال ها به بیراهه رفته، اظهار کرد: علی رغم اینکه شعار سال تاکید به رونق تولید و رشد اقتصادی بوده اما نظام حکمرانی کشور همراه با این شعار عمل نکرده است.

مدیرعامل شرکت آریا صدف ایرانیان اضافه کرد: برای توسعه اقتصادی کشور دولت باید به مولفه هایی از جمله زدودن تصدی های دولتی و خصولتی، مقررات زدایی، تضمین رقابت و دسترس پذیری خدمات بین المللی تجارت را لحاظ کند.

او در توضیح مقررات زدایی در حوزه تولید، گفت: هر روز صاحبان صنایع و تولیدکنندگان یک بخش نامه جدید دارند که با سایر مصوبات و مقررات در تضاد و تعارض است.

این فعال اقتصادی در خصوص تضمین رقابت و دسترس پذیری خدمات بین المللی و تجاری، گفت: تنظیم منابع و مصارف حکمرانی بسیار مهم است؛ هرچند اکنون در ابتدای سال قرار داریم اما بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد و اقتصادانان نسبت به کسری بودجه امسال به دولت هشدار می دهند در حالی که این مساله باید در اواخر سال مشخص شود ما به واسطه ناترازی ها و عدم کارشناسی درست کسری بودجه امسال از حالا قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: در تضمین رقابت باید بتواند بخش خصوصی با توجه به مقیاس کاری با بخش حکومتی و اقتصاد دولتی رقابت کند

جوادی با بیان اینکه فراموش نکنیم که سنگ بنای تولید کشور ایجاد سود سرشار است، افزود: سیاست سود سرشار هم وقتی اتفاق می افتد که بازدهی تولید با مشوق های مختلفی از قبیل مشوق مالیاتی و تامین اجتماعی روبه رو باشد.

وی اضافه کرد: درست است که نیمی از بودجه کشور بر اساس اخذ مالیات تامین می شود اما اگر بنا داریم چرخ تولید راه بیافتد باید مشوق هایی برای آن درنظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت آریا صدف ایرانیان ضمن اعلام این مطلب که مالیات برای بنگاه های اقتصادی غیر مولد باید در نظر گرفته شود، افزود: به این ترتیب سرمایه گذاران به سمت ایجاد تولید هدایت می شوند که این یعنی حمایت از تولید، تقویت پول ملی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تورم دارای رکود.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور سال هاست درگیر تورم دارای رکود است، افزود: این امر در نظام اقتصادی دارای اشکال است؛ اگر بخواهیم از این مرحله خارج شویم باید به تولید اهمیت داده و بسته های تشویقی برای آن در نظر بگیریم.

این فعال اقتصادی در خاتمه عرضه وام های کم بهره به تولید کنندگان را راهی برای تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: در غیر این صورت در پایان سال به جز سربرگ شعار سال نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha