۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
سرمایه گذاری برای ایجاد اسکله مسافری در نوار ساحلی خزر
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد:

سرمایه گذاری برای ایجاد اسکله مسافری در نوار ساحلی خزر

فریدونکنار - مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: استقبال سرمایه گذاران برای ساخت مارینا و اسکله مسافری در نوار ساحلی استان رو به افزایش است.

محمدتقی انزان پور درگفتگو با خبرنگار بازار، بهره گیری از فرصت های دریا را برای رونق اقتصادی و گردشگری امری مهم برشمرد و گفت: با توجه به طول نوار ساحلی استان، استقبال برای سرمایه گذاری در ساخت اسکله مسافری و مارینا در استان رو به افزایش است.

وی به موانع فراروی توسعه بندر نوشهر به عنوان قدیمی ترین بندر استان اشاره کرد و گفت: نبود راه دسترسی مناسب از جمله چالش ها است و تلاش ها برای ایجاد راه دسترسی و اتصال به کمربندی نوشهر همچنان ادامه دارد.

وی با اظهار اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای رونق گردشگری دریایی در حوزه سواحل و دریای استان صورت گرفته است، گفت: این عامل موجب شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله ایجاد مارینا داشته باشند.

انزان پور،لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر را در کنار استحصال اراضی از جمله نیازها برای توسعه قدیمی ترین بندر استان بیان کرد و گفت: تاکنون برای حدود ۳۰ نقطه ساحلی استان موافقت نامه سازه دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است و این سازه ها دارای کاربری تفریحی و شیلاتی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رشد عملیات بارگیری و تخلیه انواع کالاها در بنادر استان اظهار داشت: میزان رشد عملیات در بنادر نوشهر و فریدونکنار به ترتیب ۴۴ و ۱۵۴ درصد بودبه است که بهره گیری از ظرفیت های موجب سبب شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد.

سه بندر در فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد مازندران فعالیت دارد.

کد خبر: ۲٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha