۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

هنگام انتخاب یک شلوار مردانه، چه از جنس جین باشد و چه پارچه، مهم است که اندازه آن را در نظر بگیرید.

به گزارش بازار، هنگام انتخاب یک شلوار مردانه، چه از جنس جین باشد و چه پارچه، مهم است که اندازه آن را در نظر بگیرید. انتخاب اندازه مناسب می تواند به شما کمک کند تا به یک استایل مردانه جذاب دست پیدا کنید که فرم بدن شما را برجسته می کند.

بنابراین توصیه می شود قبل از خرید به راهنمای سایز شلوار مردانه مراجعه کنید. در این مطلب نمودار سایز شلوار مردانه بر اساس دور کمر و قد و همچنین راهنمای سایز بندی شلوار جین مردانه را ارائه کرده ایم. این راهنما می تواند به شما در خرید انواع مختلف شلوار مردانه، به ویژه هنگام خرید آنلاین کمک کند و در عین تسلط بر سیستم تبدیل سایز شلوار، به شما در تعیین سایز مناسب کمک کند.

بسیاری از مردم هنگام امتحان کردن شلوار در بوتیک دچار مشکل می شوند و بعد از هر شلوار احساس ناامیدی می کنند. به طور مشابه، بسیاری از خریداران آنلاین دچار مشکل می شوند و در نهایت سایز اشتباه شلوار مردانه را انتخاب می کنند. برای جلوگیری از این مسائل، آشنایی با انواع سایز شلوار مردانه و کسب اطلاعات مفید در مورد سایز بندی شلوار مردانه چه به صورت آنلاین و چه حضوری ضروری است.

این مقاله به عنوان راهنمای خرید شلوار مردانه است و به موضوعات مهمی مانند انواع سایز شلوار مردانه، استانداردهای سایز بندی شلوار مردانه، سایزهای معادل برای شلوارهای ۳۲ و ۳۳ و ... می پردازد. قبل از خرید هر نوع شلوار مردانه برای راهنمایی توصیه می شود این مقاله را مطالعه کنید.

چگونه سایز شلوار مردانه را تشخیص دهیم؟

صرف نظر از نوع شلوار مردانه ای که انتخاب می کنید، پارچه، جین یا کتانی، مهم است که اندازه گیری های دقیقی از قسمت های مختلف بدن خود داشته باشید تا سایز مناسب شلوار را تعیین کنید. در حالی که می توان این اندازه گیری ها را مستقیماً از بدن خود انجام داد، توصیه می شود برای اطمینان از صحت آنها از یک فرد یا یک خیاط کمک بگیرید. از طرف دیگر، روش ساده‌تری برای اندازه‌گیری شلوار وجود دارد.

به سادگی یک شلوار معمولی خود را صاف روی یک سطح قرار دهید و هر اندازه مورد نیاز را اندازه بگیرید، مطمئن شوید که طول درز داخل شلوار را اندازه بگیرید. بلندی شلوار در سایز بندی شلوار مردانه اهمیت ویژه ای دارد، زیرا نحوه قرار گرفتن پایین شلوار روی کفش می تواند بر ظاهر کلی آن تأثیر زیادی بگذارد.

فاکتورهای مهم در سایز بندی شلوار مردانه

وقتی صحبت از خرید شلوار مردانه می شود، توجه به سه عامل کلیدی برای سایزبندی شلوار مردانه بسیار مهم است. این عوامل شامل اندازه کمر، اندازه فاق و بلندی شلوار است. حتی اگر یک شلوار چندین بار شسته شود یا به خیاط برده شود، اگر سایز درست از ابتدا انتخاب نشود، ممکن است مناسب نباشد. برای تعیین مناسب ترین سایز برای قد شلوار، نوع جنس آن نیز مهم است. به عنوان مثال، شلوار پارچه ای باید دقیقاً روی کفش قرار بگیرد و ۱ تا ۲ سانتی متر بلندتر از شلوار جین یا کتان باشد. به طور کلی شلوارهای غیر رسمی باید تا مچ پا برسد، در حالی که شلوارهای پارچه ای باید تا کفش اندازه گیری شوند.

لازم به یادآوری است که قد شلوار مردانه را باید با قد و فرم بدن فرد در نظر گرفت. مردان قد بلندتر و لاغرتر باید به طول شلوار توجه بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، مهم است که پهنای ساق و ران شلوار را در نظر بگیرید، زیرا مدل های لاغر یا لاغر ممکن است برای کسانی که فریم استخوانی دارند مناسب نباشد. پوشیدن شلوارهای خیلی گشاد یا خیلی تنگ می تواند ناراحت کننده باشد و تعادل را به هم بزند و در نتیجه استایلی نامناسب و نامناسب ایجاد کند. شلوار جین گشاد می تواند ظاهری شلخته ایجاد کند، در حالی که شلوارهای بیش از حد تنگ می توانند ناپسند و احمقانه به نظر برسند. به همین دلیل است که درک سایزهای مختلف شلوار مردانه بسیار مهم است.

معنای W/L در سایز شلوار چیست؟

برای برخی از برندها، به ویژه آنهایی که شلوار مردانه، به ویژه شلوار جین می فروشند، رایج است که از حروف در اندازه آنها استفاده می کنند.

حرف "W" به طور معمول به دور کمر اشاره دارد، در حالی که حرف "L" مخفف طول است.

وقتی این دو حرف را روی تگ شلوار می بینید به این معنی است که اعداد ذکر شده برای هر اندازه گیری بر حسب اینچ هستند. عدد اول لیست شده از سمت چپ اندازه کمر را نشان می دهد، در حالی که عدد دوم نشان دهنده طول شلوار (که از درز داخل شلوار اندازه گیری می شود) به اینچ است. به عنوان مثال، اگر برچسب روی یک شلوار جین مردانه "۳۲/۳۴" باشد، عدد ۳۴ به دور کمر بر حسب اینچ اشاره دارد، در حالی که عدد ۳۲ نشان دهنده طول شلوار به اینچ است.

  • معادل سایز ۳۰ شلوار: W۳۰/L۳۴
  • معادل سایز ۳۲ شلوار: W۳۲/L۳۶
  • معادل سایز ۳۴ شلوار: W۳۴/L۳۶
  • معادل سایز ۳۶ شلوار: W۳۶/L۳۶
  • معادل سایز ۳۸ شلوار: W۳۸/L۳۶
  • معادل سایز ۴۰ شلوار: W۴۰/L۳۶

جدول سایز بندی شلوار مردانه

بر اساس اندازه کمر

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید برای اندازه گیری دور کمر لازم است متر را در گودی طبیعی کمر قرار دهید. اندازه خود را از جدول زیر بیابید.

سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

بر اساس قد شلوار

این اندازه را از روی قد داخلی شلوار یعنی از محل اتصال وسط شلوار تا پایین آن به دست آورید.

سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

جدول تبدیل سایزهای شلوار مردانه

از این جدول برای تبدیل سایزهای رایج در شلوار مردانه استفاده کنید.

سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

تفاوت سایز بندی شلوار جین مردانه

احتمالاً تا به حال متوجه تفاوت بین برچسب شلوار جین و سایز شلوار جین مردانه و سایر شلوارها شده اید. برای اطلاع از نحوه سایز بندی شلوار جین مردانه کافی است به جدول زیر نگاهی بیندازید.

سایز شلوار مردانه را چگونه انتخاب کنم؟(راهنمای جامع سایز شلوار)

* جداول از وب سایت blitzresults.com برداشته شده است.

تفاوت انواع فاق در شلوار جین مردانه

شلوارهای پارچه ای مردانه، از جمله آنهایی که کت و شلوار دارند، و همچنین شلوار کتان مردانه، معمولاً دارای فاق متوسط ​​هستند. با این حال، فاق در شلوار جین می تواند از خیلی کوتاه تا بلند متفاوت باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از فاکتورهای کلیدی که در انتخاب و خرید شلوار مردانه باید در نظر گرفته شود سایز فاق است. به طور معمول، شلوارهای مردانه به سه سبک:

  1.  فاق بلند
  2. فاق متوسط
  3. فاق کوتاه

شلوار فاق متوسط ​​برای مردان:

شلوارهای با فاق متوسط ​​یا معمولی دارای خط کمری هستند که مستقیماً روی فرورفتگی طبیعی کمر و ناف قرار می گیرند. این نوع شلوار برای هر استایل و فرم بدنی مناسب است، مخصوصا برای آقایانی که ترجیح می دهند پیراهن خود را داخل شلوار خود فرو کنند. متوسط ​​طول فاق این شلوارها معمولاً بین ۲۲ تا ۲۸ سانتی متر است.

شلوار فاق کوتاه مردانه:

خط کمر شلوار فاق کوتاه در بالای باسن و درست زیر فرورفتگی طبیعی کمر در طرفین قرار دارد. این سبک در دهه ۶۰ و ۷۰ محبوبیت داشت و چندین بار به مد مردانه بازگشته است. این شلوار برای استایل‌های روزمره و روزمره مناسب‌تر است.

شلوار فاق بلند مردانه:

شلوار با فاق بلند دارای خط کمری است که به طور طبیعی بالای ناف و دور کمر طبیعی قرار می گیرد. این استایل برای مردان قدبلند، به خصوص آنهایی که قدشان بالاتر از ۱۸۰ سانتی متر است، بهترین است. مدل فاق بلند اگر در شلوارهای پارچه ای مردانه استفاده شود می تواند برای استایل های رسمی مناسب باشد. طول فاق این شلوار معمولاً ۲۵ سانتی متر یا بیشتر است.

سایز شلوار جین؛ فاق در شلوار جین زنانه

  • شلوار فاق بلند: برای خانم هایی که شکم بیرون زده دارند یا اضافه وزن دارند توصیه می شود.
  • شلوار فاق کوتاه: برای خانم هایی که پاهای بلندی دارند یا لاغر هستند مناسب است.
  • شلوار فاق متوسط: ​​یک گزینه همه کاره است و می تواند برای خانم ها با هر سایزی مناسب باشد.

نکاتی که هنگام خرید اینترنتی شلوار باید در نظر بگیرید

هنگام خرید اینترنتی شلوار مردانه، توجه به مشخصات فنی ارائه شده بسیار مهم است. توضیحات محصول باید شامل اطلاعات دقیق در مورد سایز شلوار باشد. اگر فروشگاه اینترنتی فاقد راهنمای اندازه است، بهتر است از خرید خودداری کنید.

علاوه بر این، وب سایت باید دارای یک ویژگی پشتیبانی مشتری باشد که به کاربران اجازه دهد اطلاعات بیشتری در مورد سایز شلوار مردانه جستجو کنند. یکی دیگر از فاکتورهای ضروری که باید به آن توجه کنید، درج عکس های باکیفیت جلو و پشت شلوار در قسمت توضیحات محصول است. این به مشتریان امکان می دهد نگاه بهتری به شلوار داشته باشند و برچسب را برای اطلاعات اندازه بررسی کنند.

  • مهم است که از همان ابتدا سایز مناسب را انتخاب کنید، زیرا تغییرات توسط یک خیاط ممکن است همیشه نتواند یک جفت نامناسب را درست کند.
  • قد شلوار را نیز باید در نظر گرفت، شلوار پارچه ای کمی بلندتر از شلوار جین یا کتان است. این طول باید از کفش برای شلوار پارچه ای و تا مچ پا برای شلوار جین یا شلوار کتان اندازه گیری شود.
  • مردان قد بلند باید به بلندی شلوار خود توجه کنند، زیرا شلوارهای کوتاهتر می توانند آنها را کوتاهتر نشان دهند در حالی که شلوارهای بلندتر می توانند آنها را بلندتر نشان دهند.
  • شلوارهای گشاد یا گشاد برای افراد لاغر و استخوانی مناسب نیستند زیرا می توانند فرم بدن آنها را نامناسب نشان دهند.
  • خرید آنلاین شلوار به طور فزاینده ای محبوب شده است، اما مهم است که یک فروشگاه معتبر پیدا کنید و به ضمانت های تعویض توجه کنید.
  • در صورت امکان، پرداخت در منزل و خرید از سایت های معروف نیز توصیه می شود.

حرف آخر

درست است که گاهی اوقات ممکن است نتوان اندازه های معمولی که روی تگ شلوار درج شده است را پیدا کرد و در چنین مواقعی روش های دیگری برای اندازه گیری سایز شلوار مردانه وجود دارد. یک تجربه شخصی و عملی اندازه گیری دور کمر شلوار با گردن است. با این حال، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که افراد آن‌ها را امتحان کرده‌اند، و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران مفید خواهد بود. اگر سوالی یا تجربه شخصی دارید، لطفاً آن را با ما و خوانندگان ما در بخش نظرات زیر در میان بگذارید.

کد خبر: ۲۱۴٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha